LilleMamsen Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Dette høres sikkert ut som et teit spørsmål, men jeg sliter med å få i den lille Tassen vår melk. Han nekter å amme på dagen, men jeg får "lurt i" ham en pupp om kvelden hvis han er urolig og om morgenen. Hs mente jeg burde få i ham mer melk, men siden han nekter flaske og mme for tiden driver jeg med uttesting av først og fremst forskjellige typer mme, men også forskjellige flasker, kopp osv Men han nekter! Han drikker vann til måltidene som ser ca slik ut: 05: pupp 08: grøt og vann 1130: brødskive og fruktmos eller grøt og fruktmos og vann 1530: middagsglass og vann 1830: grøt og vann 1900: God natt 23: pupp Har prøvd pupp mellom måltidene, men det nekter han. Har heller ikke lykkes med mme. Når får dere disse "store" barna til å puppe/ta flaske?
*Smiley* Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Nå er mini 9 mnd.Men fra 8 mnd fikk han 1 flaske morgen og en flaske kveld. Ca 440 ml tilsammen. Kan hende han ikke er sulten nok til å ta puppen? Er kansje ikke nødvendig med pupp mellom måltidene. Nå er jeg flaske mamma da , men mini får ikke mme på dagen som regel , han blir god og mett på fast føde.
LilleMamsen Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2008 Det var det jeg tenkte jeg og- at han ikke ville ha pupp/flaske fordi han er mett.Syntes egentlig at det var helt greit å trappe ned m ammingen- jeg har vært mye plaget m tette melkeganger og brystbetennelser. Men snakket m hs, og hun var veldig oppsatt på at han måtte få melk til måltidene og. Får ikke til d, men det er vel melkepulver i grøten og?
Zitro Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 hva med å lage grøt av melk isteden for av vann? Da vil du jo få i han litt mere melk ihvertfall...
*Smiley* Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Ja, det er mme i grøten .så han får jo litt der også
Sunshine2222 Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Jeg har det akkurat som HI her, men jeg har ikke tenkt at det ikke er bra nok jeg da :-) Hun får jo en del væske, samt mat om natta. Holder ikke det?
tvilling73, 05/07 Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Hørtes fantastisk ut he he.. Her er det pupp ved leggetid kl 19, så kl 22, så kl 01, så kl 3 så kl 5 så kl 7 og så står vi opp 8. 8,30 Grøt med vann evnt litt pupp til dessert. 11,30 pupp 1330 middag m vann 1630 pupp 1730-18 grøt med vann Husk at det er melkepulver i grøten, så det holder jo litt det også. Har ett søskenbarn der gutten slutta med pupp 8 mnd gml, han fikk bare vann, for han ville ikke ha mme. Fikk vel youghurt fra 10 mnd. Det teller for ett glass melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå