Gå til innhold

Vil bare dele min idè med dere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spesielt til dere som vet at dere venter jenter - skriv ned en liten "rapport" om hvordan svangerskapet har vært og lim i babyboken eller noen annet som barnet vil ha senere! Svangerskapet mitt så langt har vært veldig likt mammas svangerskap, og det hadde vært så kjekt om jeg hadde hatt visst litt av de tingene på forhånd!

Kanskje jeg hadde sluppet 2 dager i nervøsitet i uke 14 da jordmora sendte meg på ekstra ultralyd fordi SF-målet mitt var så høyt, og lurte på om det var tvillinger. Hadde jeg snakket med mamma på forhånd så kunne hun fortalt meg at hun også bar høyt, og hadde SF-mål langt over gjennomsnittet.

Og rundt uke 28 da jeg ble sendt til sykehuset pga hyppige kynnere. Jeg ble jo sjekket opp og ned i mente for at de skulle være sikre på at det ikke var noe på gang for tidlig. Når jeg snakket med mamma i ettertid kunne hun fortelle meg at hun også var plaget med hyppige kynnere de siste 3 mnd'ene i svangerskapet...

Så nå skriver jeg ned kort hvordan svangerskapet mitt er, og så håper jeg at, dersom det er en liten snuppe som ligger der inne, hun vil sette pris på det senere! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurt! Jeg skal gjøre det samme, selv om det er en liten gutt inni der.... Kanskje jeg får en jente neste gang. Har spurt mamma om masse forskjellig angsvangerskapet, men hun husker jo ikke alt. (Men hun har husket det viktigste heldigvis)

Skrevet

Syns det der var en kjempe ide. Jeg mistet moren min for noen år siden, og har aldri hatt muligheten til å spørre henne om hennes svangerskap. Og det er mange ting jeg gjerne skulle ha visst.

Nå er jeg gravid med nr 3 og det blir nok ingen jenter på meg, men jeg likte virkelig tanken.

Skrevet

Jeg har faktisk skrevet en svangerskaps dagbok hver uke om hva som har skjedd og hvordan formen min har vært osv.

Kan være gøy å dra fram i senere tid både for oss som foreldre og barnet :)

Skrevet

Det var lurt, "siff"! :) Jeg også har skrive svangerskapsdagbok, men der har for det meste skrive ned tanker og følelser rundt svangerskapet, ikke så mye om formen og hvordan jeg har opplevd selve svangerskapet fysisk. Jeg merker allerede nå, når jeg skal skrive ned "det fysiske svangerskapet" mitt, så er det allerede ting jeg har glemt - som i hvilken uke det og det skjedde etc. Utrolig hvor fort man glemmer! ;-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...