Gå til innhold

Fullmåne snart...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Onsdag i neste uke er det fullmåne.. noen som har tro på at det skjer noe ang fødsel da?

Gammel overtro eller er det noe i det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Iflg jordmor, er det en litt flere fødsler i dagene før og etter fullmåne, men ikke akkurat selve fullmånenatten. Det er spennende uansett, og jeg har litt troen på det. Når månen kan påvirke verdenshavene, bør de kunne påvirke oss også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper det er noe i det... Selv om det for min del er 15 dager til termin idag, så hadde det jo ikke gjort noe om han kom en uke før eller noe sånn ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror både fullmåne & tidevannet kan ha noe innvirkning på fødsler.

Fullmåne på Onsdag 18 og Tidevannet er på det høyeste Torsdag 20.

Så vi får jo bare se, jeg har mens termin 20. og Ul termin 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg glemte å legge til at tidevannet er på sitt høyeste i Stavanger den 20.

Det er jo forskjellig i alle byer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trur nok det e noe i det med fullmåne. Har to venninner som fødte begge når det va fullmåne i April. Dem fødte 1 og 2 uker før tia.1 gangs fødende begge to.Har hørt gammle også si at da e det stor sannsynlighet for fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noe i det der ja!

Sist gikk jeg to dager over tiden å fødte rundt fullmåne, det gjorde åtte andre som heller ikke hadde termin den dagen!

så vi var ni stykker som fikk samme dag rundt fullmåne uten å ha termin på levanger sykehus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, håpe det e nå i det :) Har termin 24.juni og skal gifte meg 8.august! Forloveren til min kjære trodde det kom til å skje noe innen ei uke no, håpe han har rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg håper på fullmåenen

vil hels føde før fødselsdagen min kjenner jeg

men går ikke det så MÅ jeg sette beina i kryss til etter fødselsdagen min:-P

hihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også på det. Selv fødte jeg på fullmåne sist, og gikk 10 dgr over. Samme dag en annen venninne som født akkurat den dagen. Forrige fullmåne har jeg to venninner som fødte samtidig - på fullmåne. Ingen her har hatt helt samme termin.. Så hvem vet. Noen sa det var fullmåne 3. juli...Får sjekke kalenderen om dere mener det er neste uke ;). Har termin 28. - og er veldig klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser det jeg har... Termin 19. juni, og har ikke lyst (eller ork) til å gå over....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke småen kommer før så håper jeg fullmånen gjør susen. Jeg er veldig veldig lei av å føle meg som en hval som ikke orker noenting annet enn å sitte i sofaen så og si...

Lykke til til dere andre også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...