Gå til innhold

Jordmor i Bodø...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte akkurat for å bestille meg time da jeg nærmer meg 24 uker, men dengang ei.... helsestasjonen jeg er tilknyttet tar bare imot 10 nye i mnd (!) og er man ikke en av disse heldige så er man ekskludert for oppfølging resten av svangerskapet. Bare de som får "en fot innenfor" følges opp. Vi andre må gå til fastlegen. Så noen artikler i avisa om dette for en tid tilbake, men mente de fikk mer ressurser.

Er riktignok mitt fjerde svangerskap, men har alltid satt så veldig pris på jordmorkontrollene. Så kjipt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er også fra Bodø. Jeg var tydeligvis en av de 10 første til mølla...Hvilken helsestasjon sogner du til? Skjønner godt du synes det er kjipt, foruten de viktige blodprøvene man tar hos legen ( ikke hos legen engang, men på laboratoriet) synes jeg ikke man har noe der å gjøre, de er jo langt fra eksperter på graviditet. Personlig føler jeg at jeg har mer å snakke om med en jordmor , spesielt på slutten.

Men hvis de tar inn 10 nye pr mnd, kan du jo prøve igjen neste måned? Skjønner ikke hvorfor man skal bli eksludert resten av sv.skapet bare fordi en ikke var en av de heldige en vilkårlig måned?

Skrevet

så kipt da...

Men som hun over sier : kan du ikke prøve neste mnd igjen? å få være en av de ti den mnd?

Høres merkeli ut at siden du "kom forseint" denne mnd, så blir du ekskludert resten av svangerskapet...

Er forresten også fra Bodø, og jeg leste det som atod i avisa for en tid tilbake, så jeg ringte allerede i uke 12 å bestilte meg time hos jm (i uke 24, og det er jeg da glad for)

Håper det ordner seg for deg!

Skrevet

Ja, synes også det var en merkelig ordning : / Hun sa at de dessverre måtte avvise meg og at jordmor nå var fullbooket til i september. Siden jeg ikke har termin før i medio okt, sa jeg lykkelig at jeg gjerne tok time da, for det er jo særlig på slutten jordmor er uvurderlig. Men det var ikke mulig. De fulgte kun opp de som kom inn til oppfølging i "riktig" mnd. Så det var alt eller intet.... sokner til Mørkved jeg. Veldig misfornøyd og kommer til å følge opp saken litt, synes godt de kunne dele litt på godene når de er så knappe!

Jaja, heldige dere da iallefall : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...