Gå til innhold

Kan gravide ta tattoo...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kanskje litt teit spørsmål, men jeg spør likevel :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke jeg gjort i alle fall! Har tatovering selv, men det er jo alltid en risiko for infeksjoner og sånn når man gjør slike inngrep, det er ikke til å komme fra. Så det er nok best å vente til bebi er ute av kroppen-

Skrevet

Lurer på det selv egentlig, har ikke testen posetiv ennå, har IKM rundt den 20, er det farlig og ta tatto da?

Skrevet

Jeg tok tatto når jeg var gravid med nr 2, og tenkte å ta en til i sommer! Ville nok ikke gjort det andre steder enn i norge. Er ikke noe risiko for minien det, de bruker rene sprøyter (de seriøse), og fargene er ikke skadelige, ville aldri ha gjort det ellers...

Skrevet

Har paa tidligere innlegg skjoent at det er uenighet paa det omraadet. har vaert tattovoerer som sier det er greit og andre som sier at man ikke boer gjoere det.

Saa med andre ord saa hadde jeg ventet ....

Skrevet

jeg har 2 tattooveringer fra før og planla en til nå i sommer, men etter jeg ble gravid har jeg lagt det på hyllen til etter bibisen er kommet! Det er jo alltid risiko for infeksjon unsett om det er i norge eller ikkje.. samma om det er en liten operasjon, piercing eller tattoovering så vet man aldri hvordan kroppen reagerer på det! Særlig nå når du er gravid!!! :)

Skrevet

Hei :) Har jobbet som tattoovøse nå i 12 år, så tillater meg å svare... Jeg tatoverer ikke gravide. Der er mange årsaker til dette,men har ingentingå gjøre med nålene eller blekket, de i seg selv er ikke skadelige..

Men, der er en del smerte forbundet med å få en tatovering utført, dette er unødvendig stress på en gravid kropp. Man vet ikke på forhånd hvor vondt en vil synest tatoveringen vil gjøre, ei heller hvordan kroppen din takler den vondten over lengre tid...

Andre faktorer som spiller rolle er at vi har mer vann og blod i kroppen,hvilket gjør at vi blør mer farge ut mens man stikkes,og dette kan resultere i et dårligere sluttresultat,- dårlig strek,farge etc...

Ingen av de 7 tattoovørene på vårt studio jobber på gravide, og vi anbefaler ikke dere å ta tatovering i disse 9 månedene. La kroppen heller få konsentrere seg om den viktige jobben den holder på med nå ;)

Har i mine tidligere karrieredager tattoovert en venninne som var gravid i 9nde måned, det var som å stikke hull i en vann-ballong, og samme hvor mye vi prøvdå få svart det som skulle være svart,- ble det bare lys grått pga at vannet tynnet ut det sorte blekket. det gjør jeg aldri igjen ;)

Personlig tattooverer jeg helst ikke ammende kvinner heller, stress ved smerte kan jo være en forstyrrende faktor ved melkeproduksjon etc, men dette er mer et valg som ligger hos kunden.

Skrevet

tusen takk for svar, uglemamma :) og dere andre. da tror jeg at jeg drøyer den litt. vil jo ha en svart tattoo å ikke en grå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...