Bubba75 Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Har fått time på sykehuset i dag for å bli vurdert i forhold til å sette igang fødselen (har termin om 2 dager). Har slitt mye med smerter og de siste dagene har kroppen sagt helt takk for seg. Grugleder meg, for tanken på fødsel er skummel og det virker litt mindre skremmende å ikke vite på forhånd når det skjer. Har inntrykk av at terskelen for å sette igang fødsel er rimelig høy, så det er jo ikke sikkert de sier ja. Litt teit, siden jeg for et par mnd siden ble tilbudt planlagt keisersnitt pga fødselsangst i forrige svangerskap, og da ville jo babyen vært ute allerede.
m*78 Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Men fødselen blir mange ganger mye tøffere for deg, om du settes igang, en om naturen får ordne med dette selv.... Men er jo tungt om man har mye plager, å gå å vente på at ting skal starte av seg selv, for så å være helt utkjørt før fødselen. Ikke godt å si hva som er best nei, men får håpe at legene lytter til deg, å hvordan du har det.
Bubba75 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2008 Jeg har snakka med flere jeg kjenner som har blitt satt igang av ulike grunner, og de sier at det bare er tøys at det er så fælt. Flere av dem som har sin beste fødselsopplevelse når de har blitt satt igang, så jeg tror jeg velger å tro på dem.
cille35 Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 ¨Du kan trygt være positiv til igangsetting! Det er jo også gjort en større undresøkelse i Norge, der en gruppe kvinner ble satt i gang en uke på overtid, mens den andre gruppen gikk til fødsel naturlig. Man kunne ikke påvise noen større risiko for den ene eller andre gruppen. Det man derimot fant ut, var at kvinnene som ble satt i gang, gjerne ønsket det samme igjen (over 70 %), mens andelen kvinner som ville vente naturlig om de skulle deltatt igjen, bare var på noe over 30 %. Altså kan ikke opplevelsen ha vært så forferdelig. De sier at rier på "drypp" kan være smertefullt, men ofte er alternativet værre. Lykke til!
Bubba75 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2008 Tusen takk! Godt å høre. Fins jo flere ulike måter å bli satt igang på også, så vi får se. Ikke moro å føde uansett, og det er ingen veg utenom.
SuperMoM <3 Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Jeg syntes det var et reint helvette å bli satt i gang.riene kom så brått på hverandre at jeg ikke fikk til å slappe av.Noe som da resulterte i at det ikke ble noe mer åpning fordi jeg rett og slett ikke hadde noen tid å slappe av.De ville jo egentlig ikke gi meg epidural heller da jeg kun hadde 2-3cm.. men etter 33timer så fikk jeg det likevel,til tross for kun 2-3 cm..Jordmor ville ikke gi meg,men anestesilegen ville ikke la meg pines gjennom det. Likevel skal jeg da til vurdering av igangsettelse på onsdag.en uke før termin.. Dette pga store smerter i symfysen og angst for å knekke opp igjen halebeinet.det knakk jeg sist gang. Dessuten har de sagt at de ikke vil sette meg i gang om jeg ikke er moden,men denne gangen er jeg iallfall moden:) Du får uansett ha lykke til i dag:)
cille35 Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Jeg tror det er litt sånn at noen fødsler er forferdelige, enten de er naturlig eller igangsatt - og motsatt. Det som nok er avgjørende er modenhet før ingangsettingen, om man er moden og åpen fra før, går det nok lettere. Lykke til!!
Bubba75 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. juni 2008 Da jeg ringte fikk jeg beskjed om at de ikke satte igang om jeg ikke var moden. Lykke til til deg også jolene 84!! Håpe det går bedre for deg denne gangen
SuperMoM <3 Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Jeg var ikke moden sist,men vet at jeg er moden nå Så får bare håpe det går bra denne gangen:) Takktakk:)
Bubba75 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. juni 2008 Ikke moden, så da ble det ingen igangsetting i dag. Æsj! Fikk ny time til uka, og beskjed om at er det modning så blir jeg satt igang, så da er det bare å vente.
Glad-mamma:) Skrevet 12. juni 2008 #11 Skrevet 12. juni 2008 Hei Bubba 75! Kan du ikke få modningspiller(prostaglandinpiller) da for å fremme modningen? Jeg fikk ikke modning i det heletatt sist, men blir satt igang på termin denne gang uansett modning eller ikke. Det var jo rart... kanskje det er forskjellig prosedyre rundt dette?
SuperMoM <3 Skrevet 12. juni 2008 #12 Skrevet 12. juni 2008 Nei,de vil vel helst at det skal være modent slik at man ikke ender opp med å måtte ta keisersnitt.I følge det de sa til meg da. Hadde ikke du noe åpning heller da? eller noe som kunne gjøre at de kunne strippe deg eller noe sånt?
Sikkertforgammel Skrevet 12. juni 2008 #13 Skrevet 12. juni 2008 Hei. Samme som gravid&lykkelig over her. Jeg var overhode ikke moden 13 dager over ulterm (18 dager over mensterm) da jeg ble satt i gang for to år siden. Jeg fikk prostaglandinpiller (3 stk) med 6 timers mellomrom for å modnes. Etter det skjedde ting av seg selv og jeg gikk i fødsel.
SuperMoM <3 Skrevet 12. juni 2008 #14 Skrevet 12. juni 2008 jeg var heller ikke moden 14 dager over termin med sønnen min,men da måtte de jo sette det i gang da jeg var 14 dager over. Nå blir det vel ikke satt i gang med de pillene før man er 14 dager over termin sånn som jeg har forstått det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå