mamma_Christine Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Jeg testet idag, kjempe glad fordi det sto gravid, gikk inn til typen min å viste testen, han sa bare ingenting. så kommer det senere fra han at han ikke vil ha nå. Han viste jo konsekvensene med å ikke bruke prevansjon. Hva skal jeg gjøre? jeg vil ikke ta den bort, men er redd for å miste han også :-(
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 For en kinkig situasjon. Men jeg greier ikke helt å forstå den kjæresten der. Har dere snakket om å få barn og derfor ikke brukt pervansjon eller? Det er lov å få kalde føtter, men er han er god kjæreste tvinger han deg på ingen måte å ta abort.
JulieF*Victoria* Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Hekt enig med NewMom, hvis han i det hele tatt er noe å samle på, vil han aldri tvinge deg til å ta abort. Har han ikke forstått at dette faktisk er den mest åpenbare konsekvensen av å ikke bruke prevensjon? Nei, dette har han vært med om selv!! Syns jeg hvertfall;) Lykke til, håper det ordner seg:)
mamma_Christine Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2008 Han sier at han ikke gjør det slutt om jeg bestemmer meg for å ikke ta abort, men er redd for å miste han. Han sier at han ikke vil ha den, at vi er for unge osv. vi har akkurat kjøpt leilighet å mener det er for tidlig i og med at vi har et lån, men som jeg sier, er jo mange som klarer seg uansett.... vet ikke hva jeg skal gjøre azz :-(
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Hvorfor har dere hatt sex uten prev. da? Vil ikke virke dømmende, men har dere ikke snakket om dette før? Det er jo enda et lite år før babyn kommer, og dere vil voksne veldig mye på de månedene!
JulieF*Victoria* Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Det er jo èn ting hvis du også er litt i tvil...da kan man jo vurderer saken. Men som NewMom sier, man vokser sikkert mye på de 9 månedene før knøttet kommer. Det er langt i fra alle som har de helt ideelle forholdenene på plass når de får barn, og det går som oftets helt fint:) Hvor gamle er dere da? Ikke at det trenger å ha noe å si altså....Men siden han syns dere er for unge lixom?
mamma_Christine Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2008 Vi har snakka om det. Å han som ikke har brukt prevansjon. han kasta mine. vi er 22 år.
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Da må jeg bare si at det er helt feil av han å komme nå når testen har blitt positiv å si at han ikke vil likevel. Men det var kanskje bare litt sjokk? Dette kommer til å gå bra Ikke er dere så veldig unge heller, og husly har dere jo. Deilig å få barn når dere er 22 år, for da har dere mange år forann dere til å få flere barn og/eller til å nyte den lille dere får nå alene
JulieF*Victoria* Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Netopp:) Det går seg sikkert til, han trenger nok bare å fordøye tanken litt. Det er jo en kjempe stor overgang. Håper dere blir enige da:)
mamma_Christine Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. juni 2008 Han er så sinnsykt sur å. men får la han tenke over det selv om la han være litt i fred så går det vel over håper jeg...
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #11 Skrevet 12. juni 2008 Ja det gjør det nok, og når han har roet seg så kan du prøve å snakke med ham om det. Få ham til å si akkurat hva han tenker om dette uten å bebreide ham og vær sint. For selv om jeg mener at det er veldig dumt av ham å angre seg nå, så har han lov å ha slike følelser og tanker, for det er helt klart skummelt å vite at en skal bli forelder. Men minn ham på at det er lenge til babyn kommer, og at det er mye som kommer til å skje i livet deres før den tid. Lykke til!
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #12 Skrevet 12. juni 2008 Da jeg ble gravid med tvillingene mine var jeg bare 22 og faren til dem var 21. Han var ikke noe glad for at de var blitt til, men han viste konsekvensene av å ikke bruke prevansjon og han viste også at jeg ikke ville ta abort. Han var stille og sur lenge. De første ukene turte jeg ikke snakke med han om det, men så en dag fikk jeg noen syke magesmerter på jobb. Jeg dro fra jobb til legevakten og turte nesten ikke ringe han for å si det, men gjorde det. Han brukte 25 min på en tur som med vanlig kjøring tar 45 min for å møte meg på legevakten. Der kunne ikke ting gå fort nok, han gikk rundt som en hønemor og var veldig redd for å miste babyen. Det viste seg å bare være smerter for livmoren utvidet seg mye fortere siden det var to inni der Etter det begynte han å klappe magen og kose med den Men han fortalte at han ble redd for å miste friheten sin og ikke kunne holde på med det han ville. HHan er i dag verdens beste pappa til tvillingene mine selv om vi ikke bor sammen lengere Tror nok han kommer ettterhvert Masse lykke til. det går nok bra Klem
mamma_Christine Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 12. juni 2008 NewMom: Han har forsåvid sakt det han mener, å det er det at han synes jeg skal ta abort. Han sier han ikke skal gjøre det slutt uansett om jeg velger å ikke gjøre det, men han er sur hele tia, prøver å nevne noe annet så svarer han surt på det å. Men får se når vi kommer hjem å får snakka ansikt til ansikt så får vi se.... Tusen takk :-)
påtjukken Skrevet 12. juni 2008 #14 Skrevet 12. juni 2008 da eg ble gravid med vanessa ble han litt skjelven på dette (ho var sånn me slutte på pilla og tar det som det kommer) men det tok veldig lang tid før eg ble gravid så me glemte jo nesten hele greiene.. da eg var hos legen var han med meg og fikk høre eg var gravid. han var veldig stille om det med meg, men fant ut han gikk å sa det til andre og var egentlig stolt av dette og. først når eg hadde en blødning i uke 15-16 såg eg kor han ble redd for den lille.. han kom fort hjem og kjørte meg til lege, eg fikk ikkje en gang sitte i bilen. da me var hos legen fikk vi høre hjerte lyden, og da lyste han opp:) da kom det meste seg, og når me var på UL så lyste han opp og knep meg i handa:) hehe... så sjøl om han ikkje gleder seg no så kan det jo hende han kommer til å gjøre det.. dåke treng jo ikkje bestemme dåke helt enda, har jo til uke 12.. kanskje viss han ikkje har ombestemt seg til det at dåke kan høre hjertelyden til ungen så kan han da si om han fortsatt vil ta abort.. tviler faktisk på at han vil etter å ha hørt at det faktisk er en baby inni der, for mange skjønner jo ikkje at det er jo en baby sjøl om den ikkje er "ferdig"... eg er i mot abort med mindre det er NØDVENDIG eller har skjedd under en voldtekt... men self., eg dømmer ikkje folk som gjør det, eg gjør det bare ikkje sjøl:) masse lykke til.. håper det ordner seg:)
mamma_Christine Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 12. juni 2008 *Rose*: Redd han også kommer til å gå sånn å være sur osv lenge, men jeg skal ikke snakke om det å vente til han begynner å snakke om det. prøve å bare være blid og hyggelig å leve som vanlig så da får vi se åssen det går :-) Håper det går bra :-) tusen takk :-) klem
mamma_Christine Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 12. juni 2008 Er imot det jeg også, så det gjør jeg ikke, men jeg er redd for å miste han. men det sier han at jeg ikke gjør så. skal bare la være å snakke om det som sagt så får vi se...
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #17 Skrevet 12. juni 2008 Det går nok bra Bare la han vende seg med tanken først så kommer han nok også til synes det er gøy Masse lykke til med den lille i magen
mamma_Christine Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #19 Skrevet 13. juni 2008 Det tok ikke mange dagene. han er positiv nå :-) letta kan man si
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 14. juni 2008 #20 Skrevet 14. juni 2008 Det var godt å høre!Guttene kan som regel få litt kalde føtter og tenker at nå er livet over for dem, men de snur ofte mening når det blir en virkelighet! Dere er jo heller ikke for unge, og du er jo snart ferdig på skolen uansett!Tror ikke det kunnet passet bedre:) Masse lykke til,og velkommen inn på 1 trim!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå