Gå til innhold

Hvordan få en voksen mann til å ta ansvar...???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av å måtte passe på han som en 10 åring.... (han er snart 40)

Feks. i dag... (Sukk)

Han skulle opp kl 07

Desverre så forsov jeg meg, våknet kl 0735

Vekket sambo, og så begynner han å prate i svime om at han ikke skal på jobb før kl 0830.

Jeg sier at da bør du stå opp nå, du har 3 mil du skal kjøre..

Så våkner lillemann, tar han med ut i stua, setter han på fanget til pappaen sånn at jeg kan ta en kjapp morgenstell på meg selv..

Regnet med at sambo holdt på å laga seg frokost og matpakke..

Men, nei, han sovnet med lillemann på gulvet (Han blir 1 år om 16 dager og går overalt i huset, så det sier seg selv at han må passes på)

Jeg kommer inn i stua og ser det her får sambo våken gjen, og så sier han at han skulle vært på jobb kl 0800..

Det værste er vel at han er under opplæring på ny jobb, så han kom seg omsider avgårde, uten å ha stelt seg, uten matpakke og veldig forsinka...

Ja, jeg er sur på han, forbannet og drittlei..

Dette er bare en av episodene.. Har mange andre og ta av..

Vurderte å ringe mora hans, men da får jeg vel bare høre "at det er greit å ha noen å skylde på", jeg har prøvd å ta opp med mora hans at han ikke tar ansvar for barna og da fikk jeg denne kommentaren..

Hva skal jeg gjøre....??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måtte bare ha en utblåsning...

Skrevet

Hehe...

Må fortelle at han har en t-skjorte der det står "Responsible" på, har sagt til sambo at han ikke får bruke den mer før han tar ansvar...

Burde det da ikke ringe en bjelle...???

Skrevet

Du milde... det svaret fra moren hans kom vel fordi hun ikke klarer å se at hun har feilet en god del i oppdragelsen her... velvel.

Nei jeg vet sannelig ikke hva du skal gjøre, men neste gang han forsover seg så skulle du kanskje bare la han sove, ikke mas på han, vekk ham om igjen og send ham avgårde, bare la han forsove seg og komme veldig sent på jobb. Skjer det mange ganger så vil han vel få en skrape på jobben, kanskje det blir en 'vekker'.

Lykke til med oppdragelsen, vil tro du får en verre jobb med han enn med ungene...

Skrevet

Har nok barn å passe på egentlig, og trenger ikke en til...

Har 5 barn til sammen, de 3 som bor her fast. Og sambo sine 2 gutter, som jeg er mamma til enn han er pappa...

Skrevet

For ca 1 time sia ringte han fra jobb og spurte om han kunne jobbe lørdag..

Hæ? sier jeg...

Det må du bestemme selv, ta ansvar for pokker...

Vi trenger penger mer enn no annet.........

Hvor har jeg feilet, men jeg har da ikke laget gubben sånn....

Skrevet

Uff, stakkars deg.

Men at han spurte på forhånd var kanskje at han lurte på om du hadde planlagt at dere skulle gjøre noe sammen eller tenkt at det var noe som trengtes å gjøre hjemme? Jeg synes det er greit at samboeren min sier fra på forhånd hvis han planlegger noe - ikke at han nødvendigvis spør om lov da - men at vi sammen er enige om hvilke dager vi er hjemme og borte. Dumt hvis begge plutselig sa ja til å jobbe en lørdag så kunne ingen passe ungen f.eks.

Sier bare igjen, lykke til... og mangelen på svar på denne tråden tyder kanskje på at ingen sitter på fasiten... :(

Skrevet

Når du har funnet en løsning må du sende meg en melding altså! Nå er min "bare" 19, men jeg ser snart ikke noe håp lenger...

Skrevet

Nå må dere ta ansvar jenter!!

Disse guttene (= DOTTENE!) har flyttet ut fra promperommet hos mor = de burde skjønne sin egen plass i sin nye familie.

1. Drit i å vekk de, å komme for sent er ikke morsomt!

2. Del opp huset i soner - du vasker din del, jeg vasker min!

3. Velg dere en kveld hvor dere er borte fra heimen. "Ta ansvar, din DOTT!

4. Brenn t-skjorte/klipp den i stykker foran DOTTEN - du fortjener den ikke, DIN DOTT!

5. Gå til streik. Vask kun ditt og barnas tøy, la hans tøy ligge!

6. La DOTTEN lage middag noen valgte dager i uken!

7. Alt rot som slenger rundt etter mammagutten legges i en søplesekk og settes i garasjen/kjelleren.

Lykke til!

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hahaha...punkt 4 var genialt!:P Ser for meg ansiktsutrykket på dotten!

Skrevet

Riga...

Dotten skrives med STORE BOKSTAVER!

:o)

Skrevet

Signerer dronningen.

Forøvrig: Hva skal moren hans gjøre? Angår saken henne i det hele tatt? DOTTEN er 40. Det er ikke ditt ansvar å oppdra ham heller. Du må ta ansvar for dine egne saker og soner, og overlate DOTTENS snsvar til DOTTEN. Det betyr at DOTTEN selv vil finne ut når han driter på draget.

Skrevet

Boho...

Lærte fort du?

Skrevet

HE HE RINGE MOREN ?!?! HAN ER SNART 40 ?!?!

Sett kniven mot strupen.

Skrevet

Har du sånne regler til meg når min DOTT bor hjemme fortsatt???? Mammas lille klumpegutt!!!

Skrevet

Softis

Send han til meg i 14 dager så blir han snill som et lam og føyelig som smeltet smør!

Skulle ikke dere på familievernkontoret? Det er et fint sted å ta opp slike ting:o)

Lykke til

Skrevet

Jeg sender han avgårde så fort han har fått nistepenger av mamman sin til reisen;) Joo, nå har jeg nettopp fortalt han om hvor vi skal også, det finnes kanskje håp;)

Skrevet

Signerer Dronningen

Makan til DOTT

Skrevet

Skjønnte ikke helt hvorfor du ringer til moren hans da men...

Og jeg syns det var snillt av ham å spørre om han kunne jobbe på lørdag.

Jeg tror jeg hadde prøvd som mange her sier; latt være å hjelpe ham med å stå opp. La ham bare ligge og komme for sent, har han litt lyst å beholde jobben så greier han å stå opp selv.

Det med at han sover når han skal følge med barnet hadde gjort meg veldig sint, for det går jo på sikkerheten til barnet, det hadde han fått hørt ja!

Skrevet

Jeg er glad jeg lever uten DOTT! :)

Skrevet

hahahaha...

tror du glemte "en" i settningen din!

Skrevet

Nei det var bevisst, en liten grovis:P

Skrevet

Så du lever uten to DOTTER?

Skrevet

Indeed;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...