Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Skrev til dere før jul om akkurat det samme..da begynte det å ringe noen merkelige anrop fra skjult nr. var et nervevrak i lang tid,men vi avviste det hele med at det bare var noen småunger som hadde det morsomt på min bekostning. etter nyttår roet det seg og kan ikke huske det var så mange telefoner som ringte fram til påske. hadde i den perioden også da en telefon som avviste automatisk alle anrop som kom fra telefonnr som ikke var lagret på telefonen min. klarte på den måten å koble det hele bort,og sakte men sikkert å glemme det hele. men så ble telefonen ødelagt og jeg måtte få en ny en... ikke noe problem det tenkte jeg for da hadde det jo tross alt vært rolig en stund... men igår startet det igjen..jeg skulle akkurat avslutte en telefonsamtale når en annen samtale var på den andre linjen,så automatisk svarte jeg på telefonen uten å tenke meg om..var sent og hadde avvist alt tidligere tull og hadde startet å føle meg trygg...prøvde ihvertfall å overbevise meg selv om at det hele bare hadde vært en eneste dårlig spøk.. helt til samtalen igår... hvem enn det er så sier de fortsatt ingen ting..lager kun lyder... men det er nok... har egentlig fått ordre fra legen om å ta det helt med ro og slappe 100% av nå fram til ungen kommer..(har fått for høyt blodtrykk) dette hjelper ikke så veldig mye på må jeg innrømme.. Hva slags person er det egentlig som kan drive på med slikt?Det å ha så totalt manger på et liv at man driver på med telefonterror i over et halvt år..? for er nettop det det er...terror.. Siden den første telefonen har jeg vært redd.Har ikke klart å legge meg uten å ha på lyset hvis jeg skulle ha lagt meg alene. sjekker alltid pusten til sønnen min før jeg legger meg for å være sikker på at han lever. det å ta en "raskt" blikk i baksetet av bilen før jeg setter meg inn for å være sikker på at ingen er der. Alt må selvfølgelig skje på en måte slik at ingen skal forstå hva man egentlig tenker på.. Måten hjertet hopper over et slag hver gang telefonen ringer og man ikke vet hvem det er..tørr ikke svare..og nekter å svare... må alltid først søke opp telefonnummeret så ringer jeg evt tilbake om det er noen man vet hvem er... Det hele har blitt en vane nå..nå den siste måneden hadde jeg endelig startet å slappe mer av... sjekker alt (baksetet osv osv) fortsatt, og tar alltid automatisk et ekstra dypt åndedrag når jeg skal inn i et nytt rom,men det hadde blitt en refleks og ikke noe av ren frykt lenger.. (tror jeg forbereder meg til å en dag bli angrepet på en eller annen måte..men vet ikke..har bare en følelse av at det kan komme noen som vil prøve å få meg til å slutte å puste..) Og nå er det påen igjen... Kan ikke forestille meg hvem som kunne funnet på å gjøre noe slikt mot meg.. er derfor vi har prøvd å bortforklare det med at det bare er tull. men hvem er det som tulleringer til èn person i så lang tid? vet ikke hva jeg skal gjøre.... er nødt til å finne ut hvem dette er... Kan velge å bare skifte telefonnumme. men det vil jo kun fjerne symptomene på problemet og ikke selve problemet. Hvis det er noen der ute som er på utkikk etter å ødelegge meg så vil de jo bare finne en ny metode. og akkurat det liker jeg ikke tanken på... noen som har kjennskap til hvordan man kan få sporet opp et anrop?? noen som har vært oppi samme situasjon noen gang?? noen som har noe de kan si som vil roe meg litt???
1mor3barn&1000ideer Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Jeg mener aa huske at politiet kan spore opp ukjente nummer. De har vel vaert borti slike ting foer, saa jeg hadde snakket med de hvis jeg var deg. Ring de med en gang!!! Du kan jo ikke gaa rundt aa vaere redd hele tiden,stakkars.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 dette hørtes skikkelig kjipt ut. jeg ville meldt det til politiet hvis jeg var deg. de kan spore opp nr. for deg. mammaen min fikk masse mld fra et skjult nr en gang. de var ikke truende eller noe, men bare skikkelig slibrige. det varte bare i to dager, men hun ble redd og meldte det til politiet. de var veldig hjelpsomme, og fant ut hvem telefonen hørte til. det viste seg at det var en hun visste hvem var, og hun visste at det ikke var en hun trengte å være redd for. du burde skrive opp nøyaktig tidspunkt disse telefonene kommer på og melde det til politiet! det er så dårlig gjort at noen gjør deg så redd. det skal ingen få lov til!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Slapp av, dette er nok helt vanlig telefonterror fra en eller annen anonym person. Jeg ble plaget med en rekke slike telefoner (hvor vedkommende stønnet i andre enden) over en lengre periode for noen år siden. Ringte politiet en natt fordi jeg bodde alene og var engstelig, men de svarte med at det bare var å ta det med ro. Disse telefonstønnerne dukker sjelden opp for å plage en in real life. I samme periode var det flere i samme område som hadde fått slike telefoner. Det ga seg etterhvert. Vedkommende som ringer vet som regel ikke hvem du er, bare at du har jentenavn (hvis det er en pervers jævel, og det er det som regel). Eneste måten å spore samtaler på, er å anmelde saken til politiet, og håpe at de har ressurser nok til å ta fatt i det. Men de prioriterer normalt ikke slike saker. Tips: Hos meg sluttet det å ringe, da jeg en dag smelte til med: "Jeg ser nummeret ditt, din pervo". Lykke til, som dagt er dette som oftest helt harmløse greier. PS: u/t betyr uten tekst - altså et innlegg med kun overskrift.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Jeg tror også jeg ville kontaktet politiet i ditt tilfelle. I det minste for å høre om dine rettigheter, hva du kan finne utav om nummeret det ringes fra osv. De kan i hvert fall svare deg ordentlig. Til syvende og sist KAN det jo være en eller annen sexfiksert tolvåring som bare driver rampestreker, og da har du vært unødvendig redd i en evighet. Du kan i hvert fall ikke leve på den måten. Ring politiet med en gang, tror det er 02800, så kommer du til nærmeste politistasjon. Ting tar tid, så du kan ikke regne med å få orden på dette med en gang, derfor jo før jo heller. Ring nå!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Ja, politiet kan finne ut hvem som ringer ved å kontakte mobilleverandøren. men tror det må annmeldes for at de skal gjøre det. Så redd som du er nå er kanskje det noe du bør vurdere?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Faren min tok kontakt med politiet og telenor når det startet,men fikk da beskjed om at det var lite å gjøre med det hele. er derfor jeg blir så fortvilet. Problemet er skjønner dere at det er ikke bare en telefon vedkommede har ringt på,men jeg har to telefoner i bruk registrert på både meg og på mannen min. Og det første nr er det ingen som vet at det jeg har bortsettfra mine foreldre,søsken og min mann. ingen andre skal kunne finne det nr. eneste som er synlig registrert er registrert på mannen min. så er tydelig at de VET hvem de ringer.for de ringer ikke hans telefoner..kun mine...satt meg ned inatt og skrev opp alt av datoer jeg har samt klokkelslettene for de siste anropene som jeg sendte til min far..han skal nå prøve politiet og telenor på nytt..for jeg klarer ikke dette..nervene mine er så tynnslitte at jeg knekker sammen bare av en skygge. Er livredd for både meg selv og alle som er rundt meg.. HI
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Å ringe telenor nytter uansett ikke. Man må anmelde det hos politiet, og så må de gå inn og finne nummeret. Dette er forøvrig ikke gjort i en fei, og krever ressurser. Men jeg skjønte ikke helt: du er registrert på et av numrene, men ikke synlig registrert? Hvilke numre er det vedkommende ringer på? Hvis han ringer det nummeret du ikke er synlig registrert på, så ringer jo vedkommende til mannen din - hvis det er han som er synlig registrert på dette?
KaMa Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Ikke viss det er en person som kjenner henne eller mannen og vet om ordningen. Ta kontakt med politiet. Ikke gi deg. Man skal ikke ha det slik som du har det. Syns virkelig synd på deg. Det høres ut som en fæl situasjon.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #11 Skrevet 12. juni 2008 Knurr, så irriterende! Går an å bli gal av sånt! Klart du må kontakte politi og telenor og presse de. Men hvorfor bli redd? De fleste anonyme telefoner og brev stammer fra kvinner, som er ondskapsfulle men harmløse. Å ringe anonymt gir dem trygghet: De er redde for å bli oppdaget, og tør ikke stå fram. De håper å skremme/plage deg, og ettersom dette tydeligvis er noen som kjenner deg, vet de sikkert at det lykkes. Ikke gi dem den gleden. bare legg på neste gang og glem hele greia. Blir du ikke provosert ved å tenke på at noen faktisk morer seg med dette? Og fyller det tomme livet sitt med å plage deg? Fortell folk du kjenner at noen prøver å terrorisere deg, og hvor synd du syns på slike folk som ikke har andre måter å formidle seg på, eller annet å fylle tiden sin med. Stakkars så resussjsvake de må være osv. På den måten får du fortalt både at du ser ned på de, og at du ikke er skremt. Det ødelegger moroa for dem. (Eller henne, det er antakeligvis en kjerring som sitter alene) . Høres det brutalt ut? Husk at anonyme er veldig feige. Og ofte mener de det ikke så alvorlig heller, det er en syk måte å underholde seg på. Ikke bli redd, bli sint! Hvis dette var noen som faktisk hadde tenkt å skade deg, ville det ha skjedd for lenge siden ikke sant? For muligheten ville ha vært der mange ganger allerede. Du må bestemme at dette ikke gjør deg noe. Ta makten tilbake!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #12 Skrevet 12. juni 2008 Det ene telefonnr er registrert i mitt navn,men er et såkalt hemmelig nr. det vil da si at man kan ikke søke det opp eller få det opplyst av noen. Dette nr er egentlig kun i bruk som en ren fri-familie-telefon for å kunne ringe gratis til og fra familien min. Det andre telefonnr er registrert i min manns navn og hans navn kommer opp om noen søker på nummeret. Anropene har kommet på begge disse telefonene, det er derfor vi VET at det ikke er tilfeldig valgt nr... Og ja,blir kjempesint for at jeg lar det gå inn over meg på den måten det gjør..og hadde klart å "komme over" den verste redselsfølelsen fram til igår... vet ikke hvor mange ganger jeg våknet opp inatt av å ha hørt lyder og etter mareritt. Er alene med tre barn nå så kan ikke forlate de for å dra til politiet heller..heldigvis kommer det noen hjem ikveld så hvis det skjer mer idag så tror jeg nesten at jeg må dra til politiet...føler bare at det..jeg vet ikke..at det blir...er vel mest redd for at de ikke skal ta det særiøst denne gangen heller...eller at de faktisk finner ut noe..for ønsker jo selvfølgelig å kunne tro at det bare er en eller annen drittunge som er ute med pøbel..men hva om det ikke er det? eller hva om de mistenker en person for så å "røre i grøten" uten å komme noen vei..hva om de da kun ender opp med å provosere opp noe mer...? jeg kan ikke forestille meg en eneste person som kan ha interesse for å gjøre dette mot meg..mot oss.. for det går ut over hele familien.. ungen ser at det er noe galt..regner bare sterkt med at blodtrykket mitt har steget enda mer..og mannen min er selvfølgelig bekymret for meg og for ungen i magen..huff..han føler seg hjelpesløs..spesielt siden det skal skje når han er så langt unna meg...heldigvis kommer han til meg imorgen..skal bli godt å få han hjem...er han som har gjort at jeg har klart meg så godt som jeg har det gjennom alt dette... for å si det sånn så var jeg ikke så veldig høy i hatten når jeg ringte min far etter de første to telefonsamtalene bare for å be han om å ringe meg hver halvtime til mannen min kunne komme hjem til meg.. var litt trygghet i å vite at om noe skulle skje, om noen skulle komme så ville noen reagere om jeg ikke tok telefonen slik at jeg kunne få hjelp... satt resten av den dagen med både en kasserolle og en stor kjøkkenkniv ved siden av meg og turte ikke røre meg før mannen min kom hjem.. er så sliten...sliten og trøtt...har mest lyst til å løpe ut på balkongen og hyle ut av all min kraft..håper virkelig ikke det startes noen fødsel idag..for jeg vet ikke om jeg har krefter til å gjennomføre noe slikt nå..og med termin imorgen så kan det skje når som helst... er så lei.... :-( HI
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #13 Skrevet 12. juni 2008 Jeg kjenner til flere lignende historier som din hovedinnlegger. I alle sakene jeg kjenner til er det to ting som går igjen. Det ene er en grisete nabo som opphisses av en kvinnestemme. Så hør om andre kvinnlige naboer har samme problem. Det andre er en annen jente som ringer....som gjerne mannen din kjenner. Nå kan det vær hvem som helst som ringer deg - det finnes jo en uendelig mange forklaringer. Men ville nå fortelle hva som går igjen i slike telefon-historier. Uansett er det sykt og bør politianmeldes. Jeg kjenner flere som har anmeldt slike saker - og alle har blitt etterforsket. Flere har fått visst hvem som ringte, men mange har også fått beskjed om at nummeret stopper ved kontantkort. Jeg vile ha skaffet meg et anonymt nummer - igjen- og vært svært varsom med hvem som fikk det. På min telefonregning kan jeg se hvem som ringer meg. Men jeg må da svare på anropene. Så spør telefonselskapet ditt om en spesifisert regning neste gang.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #14 Skrevet 12. juni 2008 er en mannsstemme så vet at det er en mann..kan jo hende en kvinne står bak det hele,men er en mann som foretar ringingen.. får håpe de kan klare å finne ut av det da...høres jo ut som at de kan gjøre det hvis de bare vil...de kan ikke si lenger at anrop stopper ved et kontantkort..alle kontantkort som er kjøpt de siste fem årene skal være registrerte etter å ha vist legitimasjon,så det bør jo ikke være noe problem for dem.. skjønner at det kan ta litt tid og at det vil ta litt ressurser fra dem,men nå syntes jeg at det har gådd langt nok...sukk... hi
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #15 Skrevet 12. juni 2008 Eg har hatt det sånn og:( Ringte KVAR dag i mangen mnd, men her hjelper det ikkje gå til politiet for dei gjer ikkje noke med det.. Men begynner det igjen, da veit eg ikkje ka eg gjer. Er ofte aleine med ungene mine, blir livredd bare eeg høyre en lyd :/ Så skjønner godt kordan du har det, masse lykke til å håper noken finner ut av det. For det er faktisk ikkje noke kjekt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå