en deilig gutt:) Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Hva kjøper dere inn til babyen kommer? Eller er det best med rent vann?
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 A-creme og/eller spenol som fuktighetskrem. Tenkte jeg skulle prøve potetmel som talkum, for jeg har hørt at det skal fungere bedre enn det originale talkumet. Og vi har kjøpt natusan babyolje som vi kommer til å bruke i badevannet . Ellers kommer jeg til å bruke den dusjoljen jeg bruker selv til rengjøring av rompa osv ved behov.
3 fra før Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Jeg er helt enig at A-creme er kjempe god! Men til vask av babyen vil jeg anbefale badeoljen"Balneum Hermal" Denne får du på apoteket.Var en helsesøster som anbefalte den. Den hjelper og å holde borte sopp hos barnet! Jeg bruker denne selv også,spesiellt nå i graviditeten.Har ei jente på 2år som jeg kjøpte den til!! Talum/pudder har jeg aldri brukt.Fælg godt med og tørk beibien godt-la luft tørke og etter vask!!
m*78 Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Hei. Det jeg har hatt mest bruk for er babyolje og potetmel. Den første perioden brukte jeg kun olje i vannet, ingen såpe. Å potetmel på rumpa. Men om babyen er født med masse hår kan det være kjekt med babysjampo. Synes også at a-kremen er god. Men kan være lurt å ha liggende en tube med sink-salve, i tilfelle plutselig krise, som veeeeldig bleieutslett. Selvfølgelig er da lufttørring det aller beste om, men kan jo ikke ha den lille uten bleier 24 timer i døgnet heller da ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå