lykkelykkelykkelykke Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Er litt sånn...er det riktig at bebiser skal vokse opp med mammma &mamma evnt.pappa&pappa????? (homofilt forhold med barn ) greit at man kan gifte seg ...men jeg føler at det blir mye mer sårt da det er barn inni bildet ...sånn jeg tenker og føler da...stryker meg over magen og tenker på lille gullet vårt ,og hvor glad jeg er for at Kjæresten( er mann) min er her og kan være et forbilde på en annen måte enn det jeg er ....at vi liksom fyller hverandre .... Vi har mange venner som er i homofile forhold ,men jeg synes det det her var vanskelig ,tankene går til barna som ikke får velge selv . Hadde vært moro å høre hvordan andre tenker og ,eller er det bare meg som er litt hormonell og tankefull i dag . Nei ble noen tanker i dag =)
ChellBell - har født! Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Oj, jeg lukter en potensiell krangletråd som kan bli veeeldig lang denne torsdagen Jeg for min del er enig med deg. Det er ikke snakk om en gang at en kvinne kan ta pappas plass i livet til et barn - og omvent. Så jeg er helt enig med deg at det er noe med det her som skurrer når jeg tenker på barna som ikke har så mye valg. MEN, når det er sagt, så tenker jeg at barn har ikke noe valg hvem de får til foreldre uansett. Det at et barn har en mor og en far er ingen garanti for at de har det bra og vokser opp i lykkelige hjem. I en barnehage med 10 barn viser statistikken at i hvertfall ett av de barna blir misbrukt hjemme.. Noen har alkoholiker foreldre, noen barn vokser opp bare med husholdersken og nanny for foreldrene er for opptatt med jobb... Så jeg vet ikke lenger hva jeg syns... Kanskje det jeg syns er at det ikke er en menneskerett å få barn og at vi kanskje alle skulle ha blitt "godkjente" før vi fikk lov til å bli foreldre så slapp vi å se så mange syke barn vokse opp og gjenta syklusen ved å skade sine barn igjen..?
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Nå er jeg selv heterofil som deg, men deler ikke ditt syn på saken. For min del, er det viktigste for et barn at de vokser opp i omgivelser preget av harmoni og kjærlighet, med andre ord hvor det er stabile foreldre som gir barnet følelsen av å være ønsket og elsket. Dersom et homofilt par med evne for omsorg og kjærlighet får barn, er det vel bedre enn at barn vokser opp i et hjem med heterofile foreldre som ikke tar vare på hverandre eller barnet? Kjærlighet og stabilitet er mye viktigere enn kjønn hos foreldrene, mener jeg. Hvis det er et problem at barnet vokser opp med bare mammaer eller bare pappaer, hvordan forholder du deg da til enslige foreldre som har omsorg for barn? Da blir vel det galt også da?
Mom for two Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Til dere som tenker i de baner som HI beskriver : Etter et år som hjelpearbeider i svært fattige land har jeg sett foreldreløse barn dø av både sult, mangel på "vanlige medisiner" og kjærlighet. Bilder av dette bytter jeg gjerne ut med to kjærlige mennesker av samme kjønn som ønsker å gi et av disse barna eller fler en trygg, kjærlig og omsorgsfull oppvekst.... Bare til ettertanke.
mamma *3 FØDEKLAR Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 mom tobe Kjempeflott:0)))))) Helt enig med deg
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Signerer den, Mom tobe! Takker for at du klarte bedre å få frem perspektivet jeg sitter med. :-)
Promp Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Hei, jeg er også heterofil, men støtter denne nye loven fult ut!! Mom tobe, du fikk sagt det! Et kjærlig harmonisk hjem og oppvekst er det viktigste av alt! Hurra for den nye loven!!!
YoMomma Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Men så er det vel så vidt jeg har skjønt ingen land som vil adoptere bort til homofile par. Må et massivt sekulariseringsprosjekt til i den tredje verden hvis det skal skje. Er for øvrig enig med lykkex4 og chellbell, selv om det er litt politisk ukorrekt i disse tider.. Tror det ideelle er å vokse opp med mor og far, så da heier jeg på den løsningen.
Ellebettemor Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Svenske undersøkelser av barn som er vokst opp med to foreldre av samme kjønn, viser at de er svært fornøyd med hjemmesituasjonen, men at presset utenfra er det som av og til er problematisk. Jeg synes det er fælt at barn skal oppleve fordommene fra andre om at de burde ha andre foreldre, når de selv er veldig fornøyd med de de har. Det viktigste er kjærlighet og grenser- Ikke kjønn!
lykkelykkelykkelykke Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. juni 2008 Enig med mange av dere...=))
mosegrisen Skrevet 12. juni 2008 #12 Skrevet 12. juni 2008 Er det ingen av dere som mener at det ville være noen forskjell for barn å vokse opp med to foreldre av samme kjønn som det er å vokse opp med mor og far, som leser dere opp på fakta i saken før dere synser og mener? Det er faktisk forsket i flere år på evt. skadevirkninger av å vokse opp hos homofile, og tro det eller ei men de finner ikka at disse barna har det noe verre. Tvert imot viser det seg at disse barna som oftest (ja, det er klart det finnes unntak, som i alle familier) har det helt utmerket. Så akkurat den siden av saken kan vi bekymrede gravide heterofile ta med ro. Jeg blir så provosert av folk som seriøst mener at sin måte å leve på er den beste og at de som lever litt annerledes nødvendigvis ikke har samme forutsetninger for å kunne gi det samme til sine evt. barn. Det være seg religion, legning eller middagsvaner. Ta dere nå litt tid til å i alle fall google det opp før dere synser ivei, klart det er viktig for barn å ha voksne rundt seg, og klart det er best med TO foreldre, det er også forsket på, men MÅ de være av samme kjønn? Dette er et seriøst steg i riktig retning, for å gi både barn og voksne like rettigheter. Dere burde applaudere og ikke sitte der med magen og tenke at ikke alle har samme rett, og at ikke disse barna vil få det bra, for det er faktisk feil!
Rascal_4.11<3 Skrevet 12. juni 2008 #13 Skrevet 12. juni 2008 Jeg har bare hørt om den nye loven av andre men syns det er kjempefint at de kan gifte seg og adoptere, er så mange barn som ikke har det bra og jeg ville heller ha vokst opp med to stk mamma enn i ett voldelig hjem, med narkomane foreldre eller i slummen for den saks skyld.. Men av en eller annen grunn så syns jeg ikke det blir feil at de blir likestillt innen kunstig befruktning, (veit ikke om de skal de, hørte bare at de også skulle det) de har tross alt valgt å leve i en parforhold som ikke gjør det mulig å få biologiske barn, og at de da skal komme foran hetrofile par i køen blir feil for meg... Kall det gjerne dobbelt moral men
Høna08 Skrevet 12. juni 2008 #14 Skrevet 12. juni 2008 Mye meninger her ;-) Men det er jo artig. Synes selv loven er bra. Med tanke på at 50% av dem som blir gift skiller seg (og man antar at taller er høyere for folk som er kun samboere) kan man må man jo si at den trygge stabile heterofile familiemodellen er i oppløsning. Det viktigste må jo være at man vokser opp i et stabilt hjem med folk som elsker deg! Uansett kjønn.
En til kansje?!? Skrevet 12. juni 2008 #15 Skrevet 12. juni 2008 Jeg er selv homofil, å lever i partnerskap som snart blir omgjort til ekteskap. Vi har vært i DK for inseminsjon. Som alle andre damer ligger det et egoistisk behov i oss når det gjelder det å få barn. Det er det høyeste ønsket vi har her i livet, og endelig ser drømmen ut til å bli virkelig. Jeg forstår at dette er fremmed for mange av dere, men tenk om dere skulle bli nektet gleden det er å få barn, bare fordi du ble født med "feil" legning. Vi er veldig bevist på at barn trenger både mannlige og kvinnelige rollemodeller, å de mannlige finner vi i nær familie og venner. Jeg mener at som foreldre så er det viktigst med 2 gode omsorgspersoner, uavhengig av kjønn. Må bare rose alt av helsevesen som vi har møt i forbindelse med vår graviditet, alle har vært posetive, å møt oss på en fantastisk måte. Spør gjerne vist noen lurer på noe.
sostre2 Skrevet 12. juni 2008 #16 Skrevet 12. juni 2008 Det må en mann og en kvinne til for å få barn, hadde noe annet enn dette vært meninga hadde to menn eller to kvinner også kunne fått barn på naturlig vis. Dette viser at det eneste rette og naturlige er ekteskap mellom mann og kvinne. Fredig med den saken.....
Pysjen Skrevet 12. juni 2008 #17 Skrevet 12. juni 2008 Homofile vil fortsette å få barn både med og uten den nye ekteskapsloven. Så synes det er flott at vi nå får en lov som sikrer barnas rettigheter!
mosegrisen Skrevet 12. juni 2008 #18 Skrevet 12. juni 2008 Skal de komme foran heterofile par i denne køen du snakker om? De skal vel bare stille på LIK LINJE som de heterofile parene som ikke kan få barn. Har du tenkt på at det kanskje er en biologisk årsak til at ikke de kan få barn og? Er det virkelig så stor forskjell? Hvorfor skal ikke alle ha like rettigheter når mulighetene for å få barn på medisinsk vis er til stede? Kan ikke fatte at dere er så opptatt av hva folk gjør i senga. Utenfor senga er jo de homofile akkurat som alle oss andre. To voksne mennesker som er glade i hverandre!!
YoMomma Skrevet 12. juni 2008 #19 Skrevet 12. juni 2008 Hadde blitt noen kjedelige tråder hvis folk ikke lenger hadde lov til å lufte personlige meninger, mosegrisen.. Det finnes motkilder til en del av denne forskningen du sikter til, så det går kanskje an å sjekke noen av disse også før en slår i bordet med hva som er "riktig" og "feil". Det ligger for eksempel et lite sammendrag her: http://www.morfarbarn.no/sider/tekst.asp?side=7 Synes mye av argumentasjonen i denne debatten blir litt tynn, særlig den som er av typen: "Det må da være bedre å vokse opp med homofile foreldre enn i et utviklingsland eller i et hjem med mishandling og narkotika". Selvfølgelig er det bedre! Men barna i u-land vil ikke bli adoptert bort til norske homofile par, og barn i vanskeligstilte familier kommer ikke til å få nye og bedre liv på grunn av den nye loven. Så sammenlikningen blir helt meningsløs. Må være lov å få argumentere på grunnlag av personlige verdier her inne. Jeg er tilhenger av tradisjonelle kjønnsrollemønster og familieverdier, og tror personlig at det er vanskelig for to foreldre av samme kjønn å modellere disse, sammenliknet med heterofile foreldre. Kall meg gjerne gammeldags og trangsynt.
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #20 Skrevet 12. juni 2008 Eg synest ikkje at homofileparforhold med barn er noko å stusse sånn over. Det finns jo hetrofile par der både mannen og kvinna er feminine eller macho. Så er jo enklte homofilepar som "utfyller kvarandre" bedre, om de skjønna kva eg meinte? Dessuten er enkelte homofile forhold beståande av ein feminin og ein macho part. Sjølv om dette ikkje gjelder alle. Aleineforeldre klarar å oppdra ungar aleine, så kvifor skulle ikkje to mødre eller to fedre klare det same? Dei har no mor- og farsinnstinkt dei og. "Vi har mange venner som er i homofile forhold ,men jeg synes det det her var vanskelig ,tankene går til barna som ikke får velge selv ." Det er mykje små barn ikkje får velge sjølv. T.d. kva religion dei skal ha (i mange tilfeller), kor dei skal vekse opp, om dei skal ha dyr, om dei får lyst eller mørkt hår og kven som er foreldra deira. Ungane vekse no opp i beste velgåande alikavel;) Og om noken ska dra inn mobbing; det er skjelden at foreldrene til ein unge er grunnen til at ungen blir mobba. Mobbing kjeme av heilt andre ting, som oftast er bagatellar. Alle foreldre fryktar at ungen deira skal bli mobba, både hetrofile og homofile. Men eg har i allefall ikkje vore borti mobbing som har noko med foreldra til ungen å gjere. Mobbing for dialekt, bruk av briller, farge på skulesekk, klesstil og slik har eg ofte sett og høyrt om. Men det har jo ikkje noko med foreldra sin seksualitet å gjere. Dess uten trur eg at ungar i dag er meir opne ovanfor homofile enn kva vi litt eldre er, sida dei ikkje har opplev all hetsen mot homofile. Mamma har alltid sagt til meg: Du kan velge kven du vil ha til vennar, men familien du har må du nok berre leve med. Dette sa ho ofte om eg og broren min var uvennar, eller om vi skulle ha slektstreff (noke eg aldri har likt:P) Så dette er då mine synspunkt:) (Håpar dei ikkje vart for rotete og uforståelege).
Maya_1 Skrevet 12. juni 2008 #21 Skrevet 12. juni 2008 Man har allerede sett tendenser på spesielt gutter som vokser opp med kun mor at de ikke har det like lett f.eks på skolen og sosialt som andre barn, og selv mener jeg det er viktig å vokse opp med både mannlig og kvinnelig påvirkning. De som vokser opp med to mødre, eller to fedre (som muligens er like feminine som mødre) vil mangle det andre kjønnet sitt perspektiv. Men sett i en større sammenheng er det viktigste selvsagt å vokse opp i trygge og kjærlige omgivelser. Man har det igrunn ganske bra når man kan strebe etter det ideelle.
Lacey*har fått erta Skrevet 12. juni 2008 #22 Skrevet 12. juni 2008 Dere som er bekymret for at barna skal bli mobbet og få en vanskelig livssituasjon fordi det bor med to mødre eller to fedre.. Et barn er født med blanke ark, vi former barna våres. Når foreldre har en innstilling om at barn har det fælt som vokser opp med homofile foreldre, adopterer ungene det. Det er alle foreldres ansvar å kvele fordommer før de når ørene til barna-Klart hvis vi forteller barna våres at det er helt normalt med homofile foreldre, så blir det normalt. Men hvis vi fnyser og rynker på nesen og sier at det er ikke riktig at de skal ha barn og forteller at det er unormalt, så oppstår det jo mobbing. Barn lærer av foreldrene sine. Og hvis vi kan godta det, så kan all verdens barn godta det! Rotete skrevet, men jeg håper dere tok poenget!? Hurra for den nye regelen!
Eline på vei med nummer to Skrevet 12. juni 2008 #23 Skrevet 12. juni 2008 Helt enig denne - og den nye loven gir ikke bare homofile rettigheter til å adoptere fra andre land (som nevnt er akkurat dette ganske vanskelig i utgangspunktet), men gir de rett til å adoptere EGNE barn. Det er jo nok av de som har dratt til Danmark mm, og før denne loven så har ikke begge parter hatt mulighet til å være legale foreldre. Så et absolutt ja til ny ekteskapslov! ...og ang mobbing etc - hvor tror dere unger får slike fordommer fra? Det er ikke akkurat slik at de blir født med det, og dermed så bør vel foreldre som bruker mobbing som argument for at lesbiske/homofile ikke bør ha barn heller passe på hva de sier foran sine egne barn.
LilleLykkeMor Skrevet 12. juni 2008 #24 Skrevet 12. juni 2008 Jeg vokste opp med bare mamma, ingen pappa. Hadde sikkert ikke hatt det ille om mamma hadde vært homofil og hatt en dame. To gode omsorgspersoner er bedre enn en uansett tror jeg. En veldig god er bedre en to dårlige, selv om de er mann og kone. Nå fikk mamma en ny samboer etterhvert, og han er min pappa nå.
MintCondition Skrevet 12. juni 2008 #25 Skrevet 12. juni 2008 Hva med de som vokser opp med bare mamma eller pappa da? Har de det fælt, og burde vært overlatt til fosterhjem med mor&far i heimen istedet? Tror unger trenger gode omsorgspersoner jeg, om det er pappa&pappa, mamma&pappa, mamma&mamma, eller kun mamma eller pappa spiler ingen rolle. Hurra for ny eksteskapslov!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå