Gå til innhold

Apropos store barn for alderen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttongen gikk til dagmamma sammen med en gutt som jeg oppfattet som litt treg. Han brukte smokk og prata ikke reint i det hele tatt, kun ènstavelsesord og "se dæijj" og pekte. Gikk ustødig og var skikkelig baby enda jeg anslo han til å være omlag 3 år, litt eldre enn min som var to.

Viste seg at han var 13 mnd, så feil kan man ta.

Og èn gang jeg tok hurtigruten traff jeg en pappa der med verdens nydeligst baby, hun var så søt, og gikk og greier, tenkte hun var ca året. Men så snakka hun i setninger! Hun hadde en hormonforstyrrelse og var 4 år.

Ikke alltid man treffer rett når man gjetter alder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du forteller om der har jeg vært litt var på hele tiden.. Når mini var litt over 1 år var det mange som trodde han var godt over 2 år.. Og jeg følte at mange synes at han var nesten treg og glant ekstra.., men etterhvert bestemte jeg meg for ikke og bry meg.. For siden han enda er litt stor for alderen så er det sikkert fortsatt noen som synes han er litt treg og burde kunne mere.. men men...

Når han var 13 mnd var han 90 cm og 15 kg.. Så ser jo at mange kunne ta feil.. ;o

Skrevet

Snuppa mi har alltid vært stor for alderen. Ikke at hun har vært noen kjempe men hun har ligget heeelt øverst på skjema, og i tillegg hatt mye mye hår og et voksent ansikt :)

Opplevde noen ganger at folk syntes hun virket litt "dum" (for å bruke et enkelt ord) enda hun faktisk var litt tidlig ute både motorisk og når det kom til språk..

Husker når vi var på stranden i fjor sommer, der møtte vi en mor med en datter som var en uke yngre enn snuppa og denne jenta var ordentlig baby i forhold, moren tippet at Natalie var hvertfall året eldre enn sin snuppe hehehe..

Ikke bestandig så enkelt å se gitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...