Gå til innhold

Barnehage i morgen eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen går det spysjuka og diare. I dag var 5-åringen min hjemme fra barnehagen (frisk, men var hjemme siden jeg var det allikevel) Hun spiste en hel drøss med tørka aprikos. Og i kveld måtte hun på do tre ganger og var skikkelig løs i magen (og bæsjen var gul som aprikosen). Tror dere det er diare eller bare aprikosen? Barnehage i morgen eller ikke? Lillesøstra har også spist masse, men hun har ikke bæsja...he he.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår fikk aprikos med besteforeldra sine en gang, å da blei det både en og to bæsje bleier rett etterpå, å da fikk han kun max 5 stk. Så jeg hadde sendt hun i barnehagen ja...

Skrevet

Høres jo ut som d er aprikosen som har gjort utslaget.. men innmari dumt om du tar feil, og smitter ei heil avdeling:) på vår barnehage, kalles det epedemi om over et visst antall unger har oppkast/diare.. Da må alle som har diare eller kaster opp (selv om det er et engangstilfelle pga kakespising eller annet) holde seg hjemme i 48 timer. Når det ikke er epedemi, er karantenen på 24 timer. Men at alle velger å fortell det om ungen har hatt et tilfelle av oppkast/diare, det tror jeg ikke;) Kan nok være derfor vi sliter så lenge med spysyke epedemiern når den først er satt igang.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...