Gå til innhold

Har så vondt i magen jeg:( uke 26.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er i uke 26+0 i dag, og har hele dagen hatt så vondt i magen, somme tider vondere enn andre, men har hele tiden vert veldig ømt! Og nå i kveld så har jeg fått ekstra vondt på høyre side etter jeg snudde meg, føltes liksom ut som om at jeg strakk noe inni der. Noen som vet hva dette kan være? Erfaringer?? Blir så redd jeg!!!.. huff å huff:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt**:)

Skrevet

Ikke uvanlig å få strekk i en side i forbindelse med skifte av stilling, det er noe jeg opplever hver gang jeg snur meg i sengen eller gjpr en brå bevegelse (og alltid er det i muskelfestene på høyre side).

Dersom du har hatt så vondt i hele magen i hele dag, setter jeg mine penger på at du er litt forstoppet og har mye luft i magen. Det er den hyppigste årsaken til problemet du beskiver. Forsøk å drikke mye i dag og gå deg en tur. Evt kan du gå på apoteket og kjøpe deg et miniklyx og se om ikke det blir bedre av å ha tømt tarmen. Jeg er mye plaget med treg mage og kan love deg at dersom det er problemet, vil du føle deg mye bedre når du får prompet og hatt avføring. ;-)

En mindre sannsynlig mulighet, men absolutt en mulighet, er gallesteinsanfall. Det påvises ved hjelp av anamnesen din, blodprøver og UL av galleveiene.

Pengene mine er som sagt på forstoppelse.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...