Gå til innhold

Prinsessa kom 8 dager før tida! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tirsdag morgen kom lillesnuppa till verden hele 8 dager før termin!

Fødselen gikk kjempebra:)

Var i skikkelig dårlig form på mandag, litt uvel og utrolig sliten i kroppen. Hadde kynnere med litt mensvondt utover kvelden, men ikke noe regelmessig. Skjønte utover natta at det var starten på noe og begynte å rydde hus og pakke bagen, i tilfelle det ikke ga seg. Kynnerne gikk gradvis over til rier og halv fire braste jeg inn til mannen midt i en ri og sa at det blir fødsel:) Han skjønte jo ingenting stakkars, trøtt som han var, hehe. Drøyde en stund til hjemme, barnevakten kom kl sju og da dro vi rett etterpå. Var rimelig klar for noe smertestillende da!

Var framme på sykehuset kvart på åtte og jeg begynte å få litt angst for å bli sendt hjem, at jeg ikke hadde nok åpning og at riene ikke var "vonde" nok. Etter litt venting ble jeg undersøkt og til min store glede var det 6-7 cm åpning!:) Fikk komme litt i badekar, da var kl ni. Orket ikke så lenge for det eneste jeg klarte når jeg hadde rier var å lene meg framover og trippe/vugge med beina. Da jeg kom opp fra karet kjente jeg at det pressa innmari. Jordmor ba meg komme opp i senga for å sjekke åpning og akkurat da kom vannposen og sto og presset mellom beina, da fikk jeg lettere panikk og jordmor og mannen min prøvde å snu meg midt i en ri med den ballongen som sprengte noe sinnsykt, må ha vært litt av et syn, naken, på alle fire med rompa mot jordmor, ropende nei nei jeg klarer ikke! Rien gikk over og jeg kom meg over på ryggen og fikk roet meg litt ned, dette var heldigvis det verste jeg opplevde under hele fødselen... Og det sier jo litt:) Jordmor hadde i all hast tilkalt noe som kunne hjelpe henne så nå var det ei jordmor til og en barnepleier der. De ordnet så alt skulle være klart. Vannet fikk kommet ut og snuppa kom rett etter. Jordmor var super veileder og med hennes hjelp kom snuppen i passe tempo og jeg slapp å sy et eneste sting. Hun ble født kl 0948, 2 timer etter at vi kom til sykehuset!:)

Synes jeg var utrolig heldig med hele fødselen og nå koser vi oss hjemme allerede med en stolt storesøster.

Lykke til alle dere andre! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med lille prinsessa:)

Kos deg masse fremover:)

Skrevet

Heldiggris :P

Kjempe masse grattis med nytt familiemedlem, å lykke til videre.

Skrevet

Ja gratulerer herfra også :)

Skrevet

Gratulerer sååå masse =)

Heldig du er som er ferdig... Jeg vil og... Hørtes ut som en grei fødsel da!

Jaja, kommer min tur snart =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...