Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Snuppis er 1 år om 2 uker,og får 300 ml mme pr dag.Burde jeg begynne med vanlig melk?Hvor mye? Og lett eller h melk?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Sluttet gradvis ved 1 år og gikk over til ekstra lett eller vanlig lettmelk. Blanda mme og kumelk 50/50 en periode. Men tassen brukte 3-4 mnd på å venne seg til kumelk. Varmet den i begynnelsen, da fikk han i seg mer.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 To dager før han ble et år sluttet jeg med mme. Han hadde da fått ca 150-200 ml per dag og vi begynte bare å gi han kumelk da vi ikke hadde noe mme igjen... Ikke slik jeg hadde tenkt å gjøre det, men det var visst ikke noe problem for magen hans. Jeg mener å ha hørt at barn skal ha H-melk, men min får lettmelk. Det er kun far i huset som har melk i kaffen -kjøper ikke h-melk bare for at lillegutt skal ha (har snakket om dette med lege og hun sa det var ok).
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Mini er 1 år i dag og i dag blandet jeg litt laktoseredusert melk i mme'en hans sånn at ca 1/10 ble kumelk og resten mme. Tenkte å gjøre en sånn gradvis overgang nå fremover slik at han om 2-3 uker bare får kumelk. Kald og fra kopp. De trenger jo ikke mme når de har passert året, og skal helst ikke ha det heller, så da er det bare å trappe ned og kutte ut :-) Grunnen til at jeg gir laktoseredusert er bare at mellomste hadde laktoseintoleranse, så gjør overgangen litt "mykere" på den måten. Kommer til å gå over til vanlig lettmelk etterhvert.
Vimsetrollet Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Eh... sønnen min er 18 mnd og får litt mme enda han. Han drikker vanlig melk i kopp, men får en koseflaske med mme hver kveld. Har prøvd med kumelk på flaske, men det vil han ikke ha. Synes dette funker greit, men vi må vel slutte med dette flasketullet en gang vi og...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå