hønepøne;-) Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Jeg fikk navlebrokk under graviditeten. Skal opereres fredag, og er litt spent. Noen her som har gjort det? Var det vondt etterpå? Hadde du narkose eller lokalbedøvelse? Veldig takknemlig for svar!
Monajenten Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Ja, jeg fikk det også under graviditeten og opererte den bort etter ca 1,5 år. Jeg fikk lokalbedøvelse men ett eller annet beroligende, så jeg sovnet likevel (heldigvis). Var ikke noe moro å høre at de holdt på å styre der nede:-s Jeg hadde pakket bagen for jeg trodde jeg skulle være der over natten, men det var veldig feil. For da jeg våknet, ga de meg et glass med saft og ba meg gå og betale:-O Fikk jo litt sjokk da, men måtte jo gjøre som jeg fikk beskjed om. Gikk til skranken, og endte opp med å besvime for første gang i mitt liv. Utrolig ekkelt. Plutselig lå jeg bare der, og våknet med tusen fjes over meg:-s Så da fikk jeg en skive, før jeg måtte dra hjem:-O Rare greier, men men. Fikk smertestillende da (paralgin forte tror jeg, det var i 2005 så husker ikke så godt.) Var jævlig vondt de første dagene, men gikk fort over til å bare være ømt. Gikk såpass greit at jeg var på fest fem dager etter, hehe;-) Ikke det at det var sånn kjempelurt da, men det er en annen sak:-) Lykke til!
hønepøne;-) Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. juni 2008 Tusen takk for svar! Har liksom ikke peiling på dette! Er 1,5 år siden jeg fikk sønnen min også. Har flere spørsmål, om du gidder å svare: Gikk det greit å løfte barnet ditt etterpå? Hvordan ser navlen din ut nå? Er du fornøyd? Har du fått flere barn etter operasjonen?
Monajenten Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Navlen min ble ødelagt av navlepiercing i kombinasjon med strekkmerker, og det var ingen forskjell etter brokkoperasjonen. Arret var noen cm over navlen. Jeg har fått ett barn til etter operasjonen. Fikk heldigvis ikke brokk på nytt (var nervøs for det) og ingenting endret seg utseendemessig. Navlen nå er IKKE fin, hehe;-) Jeg har operert bukplastikk etter fødsel nr. 2 og fått flyttet navlen. Så det er jo irrelevant:-) Men nå er arret etter brokken under navlen istedenfor, det er litt komisk:-) Jeg husker ikke om det gikk greit å løfte henne, men jeg tror kanskje det var rimelig slitsomt den første uken. Prøvde å unngå det mest mulig.
hønepøne;-) Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2008 Takk igjen! Jeg som hadde håpet den ble litt finere. Den er liksom ikke hul, hvis du skjønner. Den stikker litt ut. Tror du ikke den blir hul igjen etterpå? Hihi
Monajenten Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Det er godt mulig den blir hul igjen, hvis det er brokken som gjør at den stikker ut. Min brokk gjorde ikke det (snille brokken, hehe;-)) så vi kan jo håpe det er derfor din navle er sånn da. (Med mindre du alltid har hatt utovernavle, da tror jeg ikke den går inn igjen;-))
hønepøne;-) Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2008 Hehe, nei har ikke hatt utovernavle før! Den ser ikke fin ut med det brokket altså. Kan iallefall ikke bli verre! Tusen takk for svar! Utrolig snilt av deg!
Monajenten Skrevet 11. juni 2008 #9 Skrevet 11. juni 2008 Bare hyggelig:-) Lykke til på fredag!! Får håpe navlen din tar turen tilbake der den hører hjemme;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå