simsone Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Kort sagt. gutten vår på 9 mnder griner så til de grader at det er helt uuuutholdelig. helt til vi stopper. Hva skal jeg gjøre??er han dårlig eller trass eller hva?Han sitter "baklengs"
Matildesnusk + lille ups Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Jenta vår hyla og skreik også mye i bilen i starten, men nå har vi satt henne i framsetet,og da går det mye bedre. Vi trodde at hun rett og slett ikke likte å kjøre bil, men så viste det seg altså at hun bare ble ensom i baksetet. Nå sitter hun og kikker litt ut av vinduet og litt på pappaen sin som kjører, og så kan jeg bøye meg fram fra baksetet og snakke og leke med henne
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 men pass på at du ikje skal feste barnesete i framsete i bilen om det er airbag...!!!!! men regner med at MissSophie vet det ) hehe... sier ikje dette for å verre frekk.... tror nok alle vet det ) vi har mange leker som hun sitter å kikker på + har kjøpt slik et bamsespeil som festes på nakkestøtta bak som hun liker å kikke i... hun ser også da oss... )
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 snuppa her gren helt til vi begynte å kjøre bil mye oftere å hun fikk nytt bilsete.. fikk besafe izi combi, da kom hun høyere opp å kunne se ut vidue pluss hun har en leke som henger på sete som hun kan se seg i speilet så er det noen fisker på den
nungo Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Noen barn bare liker ikke å kjøre bil: Jenta vår på nå 4 1/2 har vært slik hele veien; tror hun kanskje føler seg "låst" fordi hun er såpass spent fast i selen - hun bruker 5-punkt sele ennå, men har sittet forovervent fra hun var 3 år og det hjalp noe. Ellers, frem til hun ble tre år, hjalp det når en av oss voksne satt bak og lekte med henne. Ellers kunne vi høre musik og etterhvert lydbøker (det hjalp MYE). Leker var også bra, men kunne også skape frustrasjon når hun mistet de elelr ikek kunen nå de pga selen. På lenegre tur var det bare å stoppe ofte, i alle fall hver time. Mat var også god underholdning, f.eks. gulerøtter - det tar lang tid å spise :-)
2hærligegutter Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Hos oss var det også sånn, jeg måtte sitte ved siden av siden sete tok all plassen foran også (hadde litt liten bil). Han skreik på alle bilturer, korte som lange, prøvde aktivisering og mat , sang you name it, ingenting nyttet. Så fant vi ut at vi ville snu setet, det hjalp. Da var det ikke noe problem å kjøre bil lengre. Men så sier de det at mellom 6 mnd og 1 år kan barna være veldig urolige i bilen
EnMamma Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Sitter han forsatt i babysetet? Hvis han gjør det så kan det være et tegn på at han trenger et større bakovervendt sete slik at han har sikt ut og bedre plass. De ser ingenting fra babysetet og det begynner å bli trangt, så mange blir grinete i bilen den perioden. Speil er en god idè, fest det slik at han kan se den som kjører
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå