Gå til innhold

Tar dere Paracet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått influensa :o( Går å verker i ledda og vondt i hodet. Prøver å være forsiktig med å ta Paracet, men føler at jeg trenger det. Spes. nå før jeg skal gå å legge meg.... vet dere om det er noe fare i forbindelse med barnet i magen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paracet går bra, bare du ikke tar for store mengder. Men Ibux skal man visst være mer forsiktig med.

Skrevet

Du må IKKE ta ibux, det kan være skadelig for fosteret. Paracet blir regnet som en "trygg" smertestillende. Da må en selvfølgelig ikke overdosere. All annen bruk av medikamenter i svangerskapet skal rådføres med lege.

Skrevet

Paracet og pinex gjør det ikke noe å ta. Men ibux kan fremkalle blødning, så det skal man unngå. Enn trenger jo ikke ta for hver minste ting, men når man virkelig har behov for det, så skal man ikke ha dårlig samvittighet for det.

Skrevet

Jeg har tatt paracet og jeg tar ganske ofte for å komme meg igjenom dagene. Er litt lei av å ha vondt i hode og ledd.

Skrevet

Jeg tok et par parace i forbindelse med en bihulebetendelse jeg hadde... går fint å ta paracet, innen for det som er anbefalt.

Skrevet

Jeg tar paracet når hodepinen blir for voldsom (heldigvis ikke ofte) da jeg er blitt fortalt av lege at det er noe av det eneste trygge legemiddelet man kan ta som gravid.

Skrevet

Samme her.

Skrevet

Jeg ble fortalt av legen at man kun skulle bruke Paracet hvis man hadde høy feber, for da var risikoen med feberen høyere enn risikoen med paraceten. Stemmer ikke dette da?

Skrevet

Det stemmer at feber ikke er bra for babyen - men det stemmer ikke at paracet kun kan brukes ved feber når man er gravid. Paracet kan man bruke på vanlig måte - innenfor de anbefalte doseringene - under hele graviditeten. Selv tar jeg mye heller et par paracet enn å gå rundt og være zoombie i flere dager, og har ingen betenkligheter med det :)

Skrevet

Graviditet, amming: Ingen mistanke om fosterskadelig effekt ved normal dosering. Ved intoksikasjoner er det høy frekvens av fosterdød og spontanaborter. Overgang til morsmelk er liten til moderat. Førstehåndsvalg blant smertestillende midler til ammende.

Dette står i legemiddelhåndboken om Paracet. Dermed kan du trygt ta innenfor den anbefalte dosen, men være veldig forsiktig med og overskride denne. :)

Skrevet

Ta Paracet, hold deg til dosen som står på pakken!

Snakket med legen om dette senest igår, og det er ikke noe problem for bebin i magen!

God bedring!!!

Skrevet

Takker så mye for svar jenter, da tar jeg Paracet med god samvittighet :o) Og som ei av dere over her sier; ikke noe kjekt å gå som en zombie hele dagene.... føler jeg har gått i en evig døs.... verker i ledda og er kjempe slapp.... pluss hodeverk.... (syte, syte)... :o)

Skrevet

Hei Promp, da stoler jeg på det. Takk for svar :o)

Suger til meg all god bedring jeg kan få, nå er jeg lei av å være syk!!!!! *sukk*

Skrevet

Og jeg som har gått rundt med skallebank fra en annen verden siste uken, helt uten grunn...hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...