Alexandra08 Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Va hos jordmor idag, hun fortellte at de 3 siste som hadde ventet gutt, hadde fått jenter?!?! er det dårlig ultralyd på sykehuset her;) samme for oss hvilket kjønn det blir, men vi følte vi såg at det va en gutt, pluss jordmor på sykehuset sa jo det:) nå kjøper vi alle baby ting, som gutte ting! kan vi ikke gjøre det? bør vi ikke stole på jordmor?? noen erfaringer??
Des-10 Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Hei. Jeg kjenner flere tilfeller hvor man har fått beskjed om et kjønn på ultralyd for så å bli overrasket over at det har et annet kjønn når det blir født. Så nei, jeg ville nok ikke stole 100% på at det blir en gutt. Men i de fleste tilfeller så stemmer det vel. I de tilfellene jeg kjenner, så måtte de bytte litt av utstyret de hadde kjøpt til en annen farge, men gikk jo greit det også.
Meg, J & L Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Jeg var på to Ul sist gang (en privat) og fikk vite at jeg skulle ha jente. Det ble en gutt!! Dette gang kjenner jeg at jeg ikke kan instille meg på noe fordi det er veldig veldig vanskelig/merkelig å få noe annet kjønn en det man er forberedt på. Så mitt råd er å prøve å være mest mulig nøytral. Lykke til!
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Det er større sjanse for at en jente kan bli til gutt enn omvendt. Har man først sett en pung er det sannsynligvis gutt, men noen ganger er den så liten at det ser ut som en jente, når det faktisk er gutt.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 He, he, he. Hvordan gikk det ordtaket om katten og nyskjerrigheten igjen... ;-)
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 virket jordmor veldig sikker i sin sak på UL eller var det bare sånn; det ser litt ut som en gutt? Når vi var på UL var det nemlig ingen tvil, han lå så riktig at det man så kunne man ikke ta feil av på noe måte, både jeg og sambo så det før fødselslegen lurte på om vi visste hva vi så på. Hadde jeg ikke sett det så bra, så hadde jeg nok ikke vært like sikker. Samme legen sa jente for en uke siden til venninna mi, men da sa han klart fra at det ikke var helt enkelt å se men at han holdt en knapp på at det blir jente. Til oss sa han at det ikke var noe sjans at det kunne være jente.
Alexandra08 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2008 Takk for svar folkens Når vi fortalte til jordmor at vi ville vite kjønnet, så frøs hu et bilde, å før hu sa hvilket kjønn det va, så kunne bade eg og mannen min se at det stakk noe ut der;) så sa jordmor at det va en gutt, viste oss, tissefanten og pung! då spurte eg jordmor om dette va 110prosent riktig, pga at eg har hørt at jenter kan ha hovne kjønnsorganer og dermed se ut som gutt, og navlestrengen kan være tissen t gutten osv.. då sa hun at hu ville ikke sagt kjønn viss hu ikke var sikkert, men ingenting va jo 110 prosent sikkert!! Off vanskelige greier, me tenke på guttenavn, kjøper gutteklær, tenker liksom at vi får en gutt, blir noe sjokkert viss d kommer jente:)
lykkelykkelykkelykke Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 hehe helt ening ...jeg kommer til å være skikklig nøytral =)))))
Nina_J Skrevet 13. juni 2008 #9 Skrevet 13. juni 2008 Vi fikk vite jente på ul, men turte ikke å kjøpe noen "jenteting", bare nøytrale ting, og det var bra, for det kom en gutt!
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 13. juni 2008 #10 Skrevet 13. juni 2008 Derfor er jeg glad jeg ikke vet kjønnet, hehe.. Vet jeg hadde handla som en gal med enten rosa eller blått. Mange tar feil, og det er aldri noen garanti man får om hvilket kjønn det er. På ultralyd er det viktigste å skjekke om barnet er friskt;) Så dette med kjønn er ingen garanti, man tar feil også.
Gjest stockholms tjej Skrevet 13. juni 2008 #11 Skrevet 13. juni 2008 tror du kan lite på va hun sa som gjorde UL for de jobber med de varje dag men selfølgeli kan de gjøre fel og, viss de er usikkre på kjønn så sier de til dere. tror nok du får dig en gutt.
Alexandra08 Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 13. juni 2008 Off, nå blei eg bare mer usikker på ka eg skal tru?! vet jo at alle kan ta feil, d sa jordmor også, men hun virket sikker, pluss det såg jo ut som en gutt for oss også ingen med gode erfaringer????
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. juni 2008 #13 Skrevet 13. juni 2008 Jeg tror nok at de sier riktig kjønn i de aller aller fleste tilfeller, d er tross alt jobben deres, de er spesialister på feltet! Og de sitter og kikker etter kjønn sikkert ti ganger daglig, og vår jordmor hadde ihvertfall flere titalls år m erfaring "på baken" i tillegg! Så tror at man kan stole på d de sier, hvertfall hvis de sier d såpass klart som de gjorde m deg. Hvis de er usikre på kjønnet, pga babyens plassering osv, sier de jo ifra om d...Men, selvfølgelig, alle kan ta feil, og ikke alle jordmødre er like flinke vil jeg tro! Og når du skriver et innlegg om dette temaet her inne, vil du jo få flest svar fra folk som har opplevd å få vite feil kjønn (selv om de er i klart mindretall)..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå