Xmas-magic Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Kan dere sende meg noen oppmuntrende ord?? Jeg skal til USA på konferanse om en og en halv uke, og gruer meg noe så innmari til flyturen!! Ikke for at flyet skal falle ned eller noe sånt, men for at jeg skal bli syk og kaste opp på turen ett sted.. skikkelig merkelig angst det der.. Men uansett - jeg trenger å få flyttet fokuset vekk fra flyturen og over til alt det kule jeg kan oppleve og ikke minst kjøpe i USA !! Har vært der to ganger før, så jeg har opplevd en del, men jeg trenger å bli minnet på det igjen. Og med den lave dollarkursen, så kan jeg jo kjøpe enda mer enn før!! Så - minn meg på det igjen - Target - Wall Mart Superstore - Taco Bell - Michaels....
Fikk maibaby06 Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Sitter ikke i usa, men skriver svar fordet;) Pussig at du skal grue deg for å kaste opp, jeg har nemlig kastet opp på flyet til usa:p Var så varmt på flyplassen, tung luft og jeg fikk migrene. Hadde ikke før satt meg i setet før jeg kastet opp:p Huff, men det går helt sikkert bra. Noen av mine favoritter: Venti mocca frappuchino på starbucks - uhmmmm Banana Republic Gap Famous footwear Old navy Target, walmart, babies r us Rite aid Ta manicure og pedicure mens du er der, tok full pakke og betalte 150 kr:)) Lovely:)
Stavangerdamen Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Jeg kom nettopp hjem fra USA og jeg hadde en FANTASTISK tur. Er veldig kjekt over der og nå med lav dollarkurs er det virkelig tid for å gjøre gode kjøp. Gå for amerikanske merker som Levis, Nike, Tommy Hilfiger, Gap etc. Da får man virkelig value for money. Levis bukser ligger på underkant av 50 dollar (dvs under 250 kr med dagens kurs). Sminke, treningsutstyr, babyutstyr, gravidklær (om du trenger det), husholdningsartikler, ALT er MYE billigere. Bare husk at det er 2 piece konseptet på fly. Dvs 2 kofferter maks 23 kg pr stk. Flyturen er nada. Du går ombord, setter deg ned. Kicker av sko (ta med varme strømper for det er kaldt ombord!). Ha på litt ansikstkrem, leppepomade og håndkrem, for tørr luft ombord. Ta med et kjekt blad eller to eller en god bok. Så ser du litt film (har ofte egen skjerm hvor du velger selv hva og når). Så er det tid for mat. Se litt film igjen, hører på musikk, strekke litt på kroppen i midtgangen og kanskje sover litt. Vips så er du framme! Jeg reiste og var syk-syk. Kjempeforkjøla med bihulebet og oppkast. Var rimelig grønn, men det gikk kjempefint. Ta med noen tørre kjeks til å gumle på. Ingenting å grue seg for. God tur!
ifie Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Du burde printe ut svaret fra Kommode og ha det med deg! Fin flylesing - mye å se fram til (leg vil også til usa og shoppe...!) De har vel spypose i flyet? Kjøp en flaske kaldt vann og litt tørr kjeks (ritz, f.ks). Om du skulle bli svimmel, slenger du hodet ned mellom beina så går det så bra så! God tur!!
Stavangerdamen Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Har spyposer på flyet ja. Jeg var flittig bruker av det på flyturen før vi begynte å krysse atlanteren. Kjipt som søren, men det hjelper å få det opp. Ritz er en god ide eller en pakke Marie. Tving i deg om du er aldri så kvalm, så har du i det minste noe i magen og ikke bare galle. Ingen synes det er kjekt med lang flytur, men trust me, den dagen var jeg så kvalm at jeg til slutt bare tenkte: "det får bare stå til". Og ja, det går helt fint!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå