Gå til innhold

noen her som har barn som reagerer på kumelk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en sønn på snart 8 mnd nå som har hatt diare i 14 dager... d kom i forbindelse med at han kutta ut puppen og fikk mme i stedet!

så jeg lurer på om noen har vært borti d samme? evt om dere da har kutta ut alt med melk i.. som grøt og div.

ringte legevakta i sta, å vi kom frem til at jeg skulle prøve rismelk ei stund, for å se om d ble no bedring, men ta kontakt med lege el helsesøster uansett.

fint om noen kan si litt om erfaringer osv:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gutt tåler ikke kumelk. Han fikk litt mme i tillegg til mm da han var mindre (er nå 18 mnd.). Da fikk han først nutramigen, som er maisbasert mme, og etter hvert prosobee, som er soyabasert. Men du bør prøve å få snakket med lege så fort som mulig. Rismelk er ikke en fullverdig næring i lengden... Hvis han får grøt, som han jo sikkert gjør, så husk at en del av disse også har kumelk i seg. Kommer jo litt an på hvor mye han reagerer, men man kan jo prøve seg fram litt og se om han tåler grøten. Vår reagerte på mange av dem.

Ellers, symptomer: mye løs mage, ikke alltid diare, men nesten aldri "fast" konsistens, og avføring ofte, kanskje 5-6 ganger pr dag.

Skrevet

høres kjent ut ja:( hmmmmmmm...

tenkte bare å prøve rismelk ei uke for å se... tar kontakt med lege i mårrå jeg:) takk for svar..

Skrevet

Gutten vår har melkeallergi (er 2 1/2 år nå), han får ingenting som innholder noe med melk i. Får nutramigen, og har fått det siden han var 6 mnd gammel. Rismelk innholder ikke noe næring, og vi bruker det kun for å ha sammen med frokostblanding, eller i matlaging, da gutten også reagerer på soya.

Ta kontakt med leg å få testet han.

Vi går til ernærings-fysiolog en gang i halvåret, og får litt hjelp derifra.

Symptomene var mye løs mage, bæsjet hele tiden, kolikk, og oppkast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...