Gå til innhold

Noen med peiling på pollen allergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker på om jeg er forkjølet eller i voksen alder blitt allergisk mot gress pollen. Snufser, hoster og nyser men kjenner ingenting i øynene. Prøver å skjønne tegningen med å teste litt selv, men blir ikke helt klok.

Er det ikke slik at det er uvanlig å få slik allergi i voksen alder?

Og er det ikke vanlig at det slår ut på øynene?

Fint om noen gidder å dele sin erfaring...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bli allergisk i voksen alder, men tror det er sjeldnere etter fylte 40. Jeg ble allergisk da jeg var 26 år. Jeg nøys noe helt forferdelig, føltes som lungene vrengte seg:( + sviende øyne. Jeg er allergisk mot bjørkepollen, da.

Kanskje du bør ta en test hos legen?

Håper for din skyld at du ikke aller allergisk, men bare forkjølet:o)

Skrevet

Jeg pleier ikke å hoste av allergi. Snufser, nyser og klør i øyne og svelg. Håper du bare har en kortvarig forkjølelse, allergi er noe herk!

Skrevet

Kan vel være allergi du har, er jo forskjell på hvor hardt man blir rammet. Ei på jobb hos oss har tror hun har fått det nå, og hun har prøvd ut reseptfri allergimedisin, ble bedre av det og skal prøve noen dager uten for å se om det blr verre igjen.

Skrevet

Burde sikkert tatt en test ja, men håper å spare meg den turen til lege. Bør jo snart bli bedre om det er forkjølelse. Krysser fingrene for det. Har ikke hørt om noen som ikke har fått plager i øynene ved allergi, så det er vel håp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...