Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

små`n bruker veldig laaang tid ved puppen! særlig på natta og kvelden. tar seg sovepauser osv. noe som resulterer at jeg er våken med han lenge på nattn, og hele kvelden går m til amming.

har nå funnet en løsning som jeg synes fungerer bra. pumper ut litt melk på dagen og når jeg har til overs også gir jeg han dette til kveldsmåltid og natten. han drikker dette mye fortere og vi sovner begge med en gang!

MEN, mannen min klager å mener at jeg bør amme han.. mener at det er bedre for han..han blir skikkelig sur! når han sier dette får jeg dårlig samvittighet!

jeg ammer han alle andre måltider.

hva synes dere? andre med lignende erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke skjønne at det skulle gjøre noe? Han får jo fremdeles morsmelk, og det må da vel være det samme om han får det på flaske et par ganger i døgnet. I tillegg får dere begge bedre søvn. Nei, det synes jeg absolutt ikke du skal ha noe som helst dårlig samvittighet for, høres ut som du har funnet en bra løsning!

Skrevet

Jeg har hatt samme problemet med kveldsmåltidet. Da er tulla så trøtt at hun ofte sovner ved puppen. Nå sover hun natten igjennom, så for å unngå at jeg blir for sprengt på morgenen, pumper jeg rett før jeg legger meg selv. Nå gir jeg først pupp på kveldsmåltidet, ca 20 minutter eller mindre avhengig av om hun sovner eller ikke, så etterpå gir samboer det jeg pumpet kvelden før på flaske. Jeg ser ikke noe i veien for å gi på flaske, spesielt når det h*n får er pumpet mm. I begynnelsen hadde jeg ikke nok melk, og da fikk hun mme i tillegg på flaske.

Skrevet

oj, mannen din virker urimelig. Synes det er lurt det du gjør, vet også om ammehjelper som valgte å gjøre det sånn.

Bare fortsett, en mer utvilt mor er bra for babyen.

Mannen din forstår nok ikke hvilken innsats du gjør.

Skrevet

huff kjenner meg sånn igjen,hadde gitt flaske om kvelden om jeg kunne jeg og hadde han bare tatt flaske.for jeg ammer absolutt heele kveldene og nettene. så jeg syns du skal fortsette som du gjør, uten dårlig samvittighet!! det er tross alt bare etpar flasker i døgnet babyen tar ingen skade av det.. det er så utrolig slitsomt å sitte i flerne timer med mini på armen,har endt opp hos kiropraktor nå jeg.. så det skulle bare mangle,sambo din må bare se og støtte deg for du er flink som ammer =) lykke til

Skrevet

Vi fikk tips om dette på helsestasjon vi. Punpe på morgenen når man har mye melk (man har jo også ofte midre melk om ettermiddag og kvelden) og så gi det i flaske på kvelden. Har gjort dette noe ganger og merker at babyen min blir mere "mett" hvis jeg kan si det slik og sover bedre om natta da før hun vil ha pupp igjen.

SÅ fortsett med dette du! Kanskje mannen din vil prøve å gi flaske også vet du, det kan jo være veldig kos for han å få litt av den kosen også :-)

Skrevet

Synes dette høres ut som en fin løsning. Babyen får morsmelk og nærhet mens han spiser - det er jo det viktigste. Kan ikke se at det spiller noen rolle om han får morsmelken fra flaske eller direkte fra puppen. Vet også at de foreslår "din" metode på noen helsestasjoner, dersom det er problemer ved kveldsammingen.

Skrevet

Tror kanskje mannen din har misforstått litt... det er jo ikke puppen som er aller viktigst, men morsmelka, slik forrige innlegger sier. Dessuten synes jeg han må godta at du gjør det sånn, for det er vel DU som er oppe med ungen og ikke han?!

Jeg holdt på å bli sprø av akkurat det du opplever, med mat og søvn om hverandre. Innimellom sovna jeg sjøl for jeg var så trøtt - med veslemor fortsatt på puppen. Etterhvert måtte jeg supplere med mme fordi jeg ikke hadde nok melk, ungen sov bedre om natta og jeg klarte bare ikke å komme meg opp midt på natta og pumpe for å holde alt i gang (ble nok litt for glad når jeg endelig kunne sove 7 timer sammenhengende igjen....), så jeg mista melka helt. Nå får hun mme og er verdens gladeste baby hehe.

Ikke ha dårlig samvittighet, det er mange, som meg, som ikke klarer å gi babyen melk i lang tid - kanskje ikke i det hele tatt! Og det blir fortsatt trygge og glade barn av flaske-babyer også :)

Skrevet

flott!! fortsett sånn du..:)

morsmelk er morsmelk, uansett om det er på flaske eller i puppen!

Skrevet

Nå har ikke jeg lest de andre svarene her jeg, men du gjør som du selv ønsker!

Hadde dette vært meg, og min mann hadde sagt dette; javel, da hadde jeg vekket han hver gang snuppa skulle hatt pupp. Holdt han våken mens hun spiser osv, så får han kjenne på det.

Det er ekstremt slitsom å aldri få sove skikkelig! Jeg har ikke sovet mer enn 3 timer i strekk på snart 7 mnd nå, så jeg vet! Man blir skikkelig tullete og fjern av det!

Pump ut melka du, og gi det på flaske så får du deg skikkelig søvn! Det er det beste for alle om mamma er uthvilt!

Skrevet

tusentakk for alle svar.. jeg fortsetter som jeg gjør, med flaske!!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...