Gå til innhold

Sprut oppkast. hos 3uker gammel jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer litt på om jeg bør bekymre meg for min lille jente på 3 uker.

Den siste uken så har hun kastet opp 4 ganger en stund etter amming.

Det er ganske kraftig oppkast, vi snakker stråle. Føles for meg som hun tømmer hele magen sin. Etterpå blir hun ganske apatisk. Men hun er i fin form ellers, og aktiv både dag og natt. Det kan virke som hun har litt problemer med luft i magen av og til, fordi hun kan være sutrete ganske lenge etter mat av og til, og føler liksom at hun ikke får rapt godt nok.

Det kommer gjerne 1 - 2 rap også er det stopp, men hun slår seg ikke helt til ro med det.

Er dette vanlig, eller bør jeg snakke med helsesøster eller lege?

På forhånd takk for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann =) trur det e normalt.. sånn va mini å helt te han va ca 6-8 uke,kasta opp ofte hver dag.. sprutspying,rart at lille magen hadde plass te alt det... Men så gikk det gradvis over =) men va mye vasking og skifting..

Skrevet

Hei, Hadde det sånn med vår gutt også..vi snakket med helsestasjonen der sa de at det mulig var magevirus som er vanlig på små babyer. Dette er noe som er veldig smittsomt, å det fikk vi merke for både jeg og sambo måtte spy de på følgende dagene..hehe. men etter noen dager var alle friske. Så hadde nok snakket med helsestasjonen din, det skader jo ikke å være sikker :)

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...