Gå til innhold

ang. "reservepappaer"

Anbefalte innlegg

Skrevet

klarer ikke helt sortere tankene mine... Ei god venninne gikk for en stundt fra samboeren sin. sammen hadde de mathias, som da var 3 år. Pappaen har alltid vært tilstede - og delte omsorge på en fremragende måte utifra hennes turnusjobbing. etter en stund traff min venninne en ny kar. De flyttet sammen - og holdt sammen en toårstid. På denne tiden hadde guttens foreldre gått over til en mer "fast ordning" mht. når de skulle ha gutten hos seg. på denne måten ble Mathias følgelig mye sammen med stefar alene når mamma var på jobb - og de knyttet et tett bånd. Så . det blir brudd mellom stefar og mamma. han har ingen barn selv, men kjempeglad i Mathias, som også er glad i han. Men han har ingen rettigheter. Nå ønsker han å opprettholde kontakt med gutten. Gutten savner Mathias. far motsetter seg kontakt mellom de to, og mor føler hun bør rette seg etter far.

vanskelig dette her

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, kjip situasjon...

Jeg syns at barnets følelser bør settes høyest.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener.

Kjæresten min har snakket om det selv flere ganger. Han sier at han ikke hadde klart å miste "jenten sin" om det hadde blitt slutt mellom oss. Han hadde blitt knust.

Det er trist, vondt og vanskelig å vite hva man skal gjøre i en sånn situasjon. Hva om mamma har flere to år lange forhold? Barna kan jo ikke ha samvær med alle reservepappaene, en dag i uken hver;-)

Jeg syns synd på ham du snakker om, men samtidig forstår jeg far. Tror jeg. Eller jeg vet egentlig ikke.

Skrevet

Far kan ikke bestemme hva mor gjør,eller hvem hun lar gutten være sammen med når det er henne han er hos, og motsatt. Så hun kan fint la x stefar være sammen med gutten når hun har han,uten at far kan gjøre noe med det. Er jo tross alt en liten gutts følelse i bilde her også, og det bør far ta hensyn til...

Skrevet

vi tenker helt likt..Om det hadde blitt slutt med meg og barnefar, og han hadde truffet en ny - som det så ble slutt med, hadde jeg muligens flt det vanskelig at HUN skulle ha kontakt med mine barn. samtidig, som vanlig enig med Spett..Viktig å ta hensyn til barnets behov

kinkig

Skrevet

mulig, det..men mor og far har samarbeidet godt, hun vilikke trosse han. Og hun forstår han pås ett og vis også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...