Gå til innhold

Fikk sms fra barnefar

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor det sto følgende: Hei jeg syns xxx har lagt på seg vi bør vel prøve å slanke henne

Hun er 7,5 år og glad i mat, har litt mage og er kraftig bygd. Spiser normalt og godis bare i helgene. Vi har et normalt kosthold, men tror hun koser seg litt når hun er alene hjemme etter skolen. Syns det er hårreisende å få en sånn sms, og spesielt fra han som er så overvektig selv. (Er masse annet som ikke fungerer i kommunikasjonen mellom oss, dessverre)

Oppgitt

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

Prøv å legge godviljen til i forhold til pappa, selv om formuleringen var en smule uheldig. Ettersom han er overvektig, kan det hende han har noen dårlige erfaringer han gjerne vil spare barnet for.

Du skriver at hun "koser seg litt når hun er alene hjemme etter skolen". Hva vil det si? Det kan tenkes at pappaen har rett i at dere bør ta tak i enkelte ting med kostholdet.

Skrevet

Hun er slankere nå enn tidligere i vinter. Og pappa'n var ikke overvektig som liten. Han skal ha henne i tre uker nå fra skoleslutt og da blir det spennende å høre om de fortsatt spiser mest pølser og pizza som de pleier å gjøre. Jeg svarte han var mer enn gjerne velkommen til å gå foran som et godt eksempel. :-)

HI

Skrevet

Det beste dere kan gjøre, er å gi ho muligheten til å bli hekta på en aktivitet som feks svømming, håndball, og å fylle skapene med sunne alternativer ho kan spise etter skolen (frukt, nøtter, grønnsaker, godt pålegg).

Ville ikke begynt å snakke om kroppen hennes, heller fokusere på at grønnsaker er bra for helsa (i den grad man trenger å snakke om dette i det hele tatt ennå).

Og la jenta kose seg på lørdager.

Skrevet

Vi har snakket masse om mat som gjør kroppen vår "glad" og sunn. Hun vil ikke på sånne aktiviteter, men rir en gang i uka og er ellers ute med venner og sykler. Hun henger ikke etter de andre, vekta hennes har aldri plaget henne, og hun er fast i fisken for å si det sånn. Men jeg kommer selvfølgelig ikke til å la skapene ha noe fristende heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...