Ioren Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 ... Vi reiser til Sverige i morgen og blir i to netter. Han mener vi skal ta med maten til ungen, mens jeg mener vi kan kjøpe den der (snakk om en grøtpakke, to middagsglass og en pakke mme) han er forresten 8 mnd. Greit om han hadde villet ha med seg mat til Thailand eller noe sånt - men Göteborg???
lengter daler ned i skjul... Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 det er billigere barnemat i Sverige. Og du får nestle grøt der og hvis du vil.
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 det er jo akkurat samme maten som de spiser i Norge vi handlet ofte nestle produkter i sverige før fordi det var billigere..
**Min nydelige Milla** Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Er ganske mye billigere der, og du får akkurat det sammen, så jeg ville kjøpt der. Så han er litt hysterisk ja.. Hehe..
♥2 små gull♥ Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Mannen min som jobber i dagligvarebransjen sier at Nan mme (pulver) produseres i Brummunddal og selges til hele Skandinavia, er samme melken du får kjøpt i Norge og resten av Skandinavia... Men hvis han er så bekymret, hvorfor ikke ta det med? Tar vel ikke så stor plass det?
Musemor med tre søte små Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Ville nok ikke tatt med mat til Sverige. Syns han er litt hysterisk
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 Kjøp inn masse Semper graut i Sverige, den er bare så mykje bedre enn nestle sin. Også har dei mange spennans middagsglass og fruktpurre glass. Kjøpte bare Semper til jenta mi eg, kjøpte 20 esker i slengen og slik. Er ikkje ofte i Sverige men det var stadig nokon som skulle dit av kjentfolk som handla for meg. Er mykje bedre den grauten enn den me får her også er den billigare også, større pakker er det au. Det som eg syns var kjekt var at det var to poser i pakka slik at du ikkje opna alt med ein gong. Så mitt svar er JA mannen din er hysterisk, KJØP i Sverige!!! Det vokser da opp barn i Sverige også
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 11. juni 2008 #9 Skrevet 11. juni 2008 hehe, synes han er søt jeg. Min sambo kan nok finne på å si det samme når vi drar på tur! Men som de andre sier. Det er samme maten de selger der som her...
Store My Skrevet 11. juni 2008 #10 Skrevet 11. juni 2008 Hæhæhæ - jeg BOR i Sverige, og har bodd her mens jeg har hatt småbarn. Vi spiser her også, altså... Nei, spøk til side, du får det du trenger i Göteborg. Eneste forskjellen på svensk og norsk småbarnsstell er et svenskene ofte sverger til velling (tynnere grøt som drikkes), men du får tak i grøt, jeg lover :-) Og forresten: Ja, han er nok bittelitt hysterisk (men litt søt, da).
Kamomille Skrevet 11. juni 2008 #11 Skrevet 11. juni 2008 du får selvfølgelig tak i det du trenger i sverige. men jeg ville faktisk tatt med det dere trenger jeg da. Dere må jo uansett ta med til reisen vil jeg tro:) Jeg HATER at det første jeg må gjøre når vi kommer et sted er å lete etter en matbutikk for å handel. Spesielt dersom barna er sultne NÅ!! Det er jo ikke så mye ekstra å bære på om dere tar med et par middagsglass og grøt.
mamman til to gutter Skrevet 11. juni 2008 #12 Skrevet 11. juni 2008 Vi var i sverige nylig og hadde med all maten vi trengte til turen (var bare et par dager) for å slippe og handle på vei dit vi skulle. På vei hjem handlet vi med masse mat, både fordi det er billigere og fordi de har helt andre smaker der.
tjukka med spire i magen Skrevet 11. juni 2008 #13 Skrevet 11. juni 2008 ta heller med våtservietter, de er dyrere.............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå