Gå til innhold

Da har jeg også blitt alenemor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nylig blitt brudd her, så jeg har et par spørsmål til dere som er alenemødre.

Hvor mye samvær har barnet med barnets far ?

Hvor mye får dere i overgangsstønad/bidrag?

Huff, var ikke slik jeg ville det skulle bli, men håper det går bra. Bekymrer meg litt for det økonomiske, men vet vi kommer til å klare oss. Hvordan er hverdagen deres som aleneforeldre? Her kommer nok ikke mye til å bli forandret. Pappaen til snuppa var aldri hjemme uansett, så jeg har vel alltid vært alenemor, på en måte.. Her kommer pappaen kun til å ha annenhver helg, fredag-søndag, pga mye jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

far her har småen 1 overnatting vær 14 dag og 4 timer i uka. planen på sikt tror jeg er de loven i dag kalder "vanlig samvær". uten at det er lest opp og vetatt at det er målet.

jeg har full overganstønad på 10300, den stiger med ca 500 etter det jeg har hørt. pr dagsdato betaler jeg 1770 kr i skatt av disse pengene.

er student.

birdagskalkulatoren finner du på nav.no og der kan du regne ut hva far skal betale om dere bare har 1 barn sammen

Skrevet

hei!

Samværet her er ca 3-4 timer onsdag og fredag, og 4 timer tredjehver søndag(pga bf`s jobbing), Lukas er snart ett år, og slik vi har det nå fungerer veldig bra for oss..

Vi har en kjempefin tone oss i mellom,heldigvis:o)

Har også full OS..

Hverdagen er veldig fin den...vet ikke om så mye annet så vi syns vi har det kjempebra:p

Klart det kan være litt ekstra slit innimellom, men ikke noe vi ikke har kommet oss gjennom!Største savnet for min del er ikke det økonomiske eller hjelp til ting og tang, men en armkrok og god-natt klem;)

Lykke til med den nye tilværelsen

Skrevet

Velkommen skal du være:D Skjønner at du bekymrer deg litt nå i starten, for det er nok helt vanlig. Bekymret meg en del jeg også.

Datteren min er 21 mnd og er hos pappaen sin annenhver helg. Vi bor i Halden og bf i Oslo. ( Flyttet hit for å studere)

Jeg får full OS da jeg er student. Får 1600 i bidrag siden jeg mottar kontantstøtte og har svart dagmamma. Til høsten begynner Mina i bhg.

Noen dager synes jeg hverdagen er litt tøff da etter en dag på skolen, hente Mina, lage middag osv.. Er sliten når kvelden kommer. Litt plaget med migrene i tillegg, men jeg VET at jeg angrer ikke et sekund på at jeg gikk fra bf.

Jeg har gjort det meste med MIna selv da jeg var i forhold med pappaen, så kjempe store forandringer var det ikke.

Ønsker det lykke til

Skrevet

Tusen takk for svar, er så godt å vite at man ikke er alene.

Får man ikke full OS når man ikke går skole?

Skrevet

Jo, får full Os om man går på skole. Den blir redusert om en jobber ved siden av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...