leonoras mamma Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 å føde. Rett etter at snuppa kom til verden så var jeg helt skremt og skulle ALDRI føde igjen. Fikk frysninger om jeg så gravide damer og kunne begynne å grine om jeg så en fødsel på tv. Nå som snuppa er blitt 3 mnd så har jeg liksom glemt helt å j..... vondt det var og kan til og med faktisk glede meg til neste mann kommer. Syntes det er så rart at jeg har glemt smerten så tidlig. Åssen er det med dere da damer? Har dere klart å glemme eller grøsser dere fremdeles?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 har nok lemt det nå etter 10 mnd ja, men om 4 mnd får jeg oppleve det igjen...... gruer meg litt ja!
Sunniva78 har to små Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Ååå, jeg skulle ønske at jeg hadde glemt det... Men må nok bearbeide fødselen hos jm før jeg tør å tenke på en fødsel til.
Mamma med spire Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 jeg har glemt smertene helt å misunner allerede alle som går gravid!! Har kjempelyst på en til allerede, men må nok vente litt til:) Men jeg har det på samme måte som deg! Sa også at jeg aldri skulle føde igjen å jeg kunne ikke forstå at folk velger å gjøre det fler ganger. Nå har jeg heller forstått hvor fantastisk hele opplevelsen er:)
Lille`mor & lillebøll Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Har ikke glemt det. hadde en jævli fødsel uten smertestillende. lang og vond og en stor unge som skulle ut... Men syns egentlig ikke det værste var fødslen,men legene som hele tiden kjørte hele hånden oppi meg for og kjenne lillegutt. han lå feil og hjertelyden sank. så jeg hadde den ene og den andre oppi der... Syns det var vondere enn hele fødslen.
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Jeg synes helt ærlig at det ikke var spesielt vondt å føde.. Så jeg har aldri grøsset jeg. Gleder meg til å føde barn igjen. Synes det var helt fantastisk. Rar følelse, kroppen tok fullstendig overhånd, var akkurat som at "jeg" ikke gjorde noen ting. Nå var jeg veldig heldig da, det gikk veeeldig fort å greit. Håper jeg blir like heldig neste gang!=)
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Jeg har ikke grøsset i det heletatt ... og husker vel nokså godt hvordan det var. Syntes 5 min etter, 1 uke etter og i dag at det var en grei fødsel som jeg gjerne tar igjen. Ja, det var vondt, og det har jeg ikke glemt, men opplevde det aldri som noe jeg aldri ville gjøre igjen.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 Jeg har definitivt IKKE glemt det... 8 mnd etter fødsel... Var en grusom opplevels som var lang dryg + jeg ikke fikk smertestillende:( de stakk epiduralen feil 3 ganger lå å pressa i 1.5 time før stjernekikkeren kom ut:) Jeg skal ha ks hvis ikke blir det ikke flere barn på oss:)
brooklyn Skrevet 11. juni 2008 #9 Skrevet 11. juni 2008 fødte for 8 dager siden og sporter en "coool" hardangersøm, så jeg har slettes ikke glemt hvor vondt det var nei....Når jeg glemmer deg og begynner å mase om at vi skal ha flere barn, har min mann fått i oppgave å minne meg på hvor jævlig det var å føde.
~\/ero~ Skrevet 11. juni 2008 #10 Skrevet 11. juni 2008 Fødselen min gikk helt greit. Ikke så ille som jeg hadde trodd. Hadde glemt smertene et par dager etter fødselen. Nå er det nesten 10mnd siden og kan ikke annet enn og huske det som en positiv opplevelse, tross prematur fødsel. Jeg gleder meg til og kunne få oppleve det engang til, hvis jeg skal være så heldig. Håper bare på og gå fremt til termin neste gang, slik at jeg slipper den frykten om at barnet ikke skulle klare seg(selv om jeg var i uke 33+0).
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 11. juni 2008 #11 Skrevet 11. juni 2008 Under fødselen og rett etterpå sa jeg at det her gjør jeg faen ikke igjen- han får bli enebarn. Men dagen etterpå var det glemt, ikke helt smertene da nei for de kjente jeg på enda. Revnet grad 2 og sydd i en time, så tok på. Var ondt, selv med epidural. Nå 3,5 måneder senere tenker jeg på det iblandt, men ikke skremt fra å få nummer 2 nei.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 11. juni 2008 #12 Skrevet 11. juni 2008 Uff nei har absolutt ikke glemt... Nå var fødselen min ganske lang og traumatisk, med en lang tid etterpå på sykehus osv.. Jeg kan fortsatt ikke gå forbi\kjøre forbi sykehuset uten å bli uvell,kaldsvette,kvalm osv... Mareritt om det jevnlig å ligger ofte våken i 4 timer etter vi har lagt oss hvor hele hendelsen går i repeat. Å dette er 9 mnd siden den 23.juni.. Uff, håper det blir bedre snart:-( Heldige dere som har glemt!!
Hildeks Skrevet 11. juni 2008 #13 Skrevet 11. juni 2008 Åhh! Har ikke glemt hvor vondt det var nei, men som jeg sa til jm og sambo rett etter fødsel: "Jeg kunne gjort det igjen idag om jeg fikk samme belønning!" Jm bare kikka rart på meg=) Det er det Morsomste jeg har vert med på, og det Vondeste, men ville aldri vert foruten. Hadde rier 12 timer før vi dro til føden, da hadde jeg 4 cm, hadde så rier i 14 timer til før snuppa kom, så var utslitt, men Lykkeligste i verden=) Det er jo smerter, men på en heeelt annen måte enn f.eks papirkutt og katteklor, det er jo vondt som f***! Men skjønner godt de som hadde traumatiske fødsler da.
Simbasa Skrevet 11. juni 2008 #14 Skrevet 11. juni 2008 Har ikke glemt smerten, men hadde bare skikkelig vondt den siste halvtimen så jeg skal ikke klage. Faktisk opplevde jeg fødselen som mindre vond enn jeg hadde forestilt meg, og er av dem som rett etter fødselen tenkte at dette kan jeg gjøre opp igjen i morgen. Men hadde et forferdelig svangerskap med ekstremkvalme, så vet likevel ikke om det blir flere.
Barbafin Skrevet 11. juni 2008 #15 Skrevet 11. juni 2008 Nei, den har jeg ikke glemt etter 7 mnd. Småen blir enebarn!
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #16 Skrevet 11. juni 2008 Jeg syntes ikke det var så ille jeg.. Hadde trodd det skulle være MYE værre.. Og det sa jeg faktisk til samboeren min under fødselen også. Men jeg var jo heldig da, en kjapp fødsel, alt gikk bra, lett som en plett. Det gjorde jo vondt, men jeg hadde kontroll hele veien og smertene var aldri uhåndterlige (pustet dem "bort"). Hadde heller ikke behov for smertestillende, så jeg var oppe og ruslet bare noen minutter etter at hun var ute. Jeg gleder meg faktisk til fødsel igjen, syntes det var helt rått:) Og jeg var kjempestolt og glad etterpå når alt gikk så greit!
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #17 Skrevet 11. juni 2008 Selve fødselen var grei. Men bekkenvondt siden uke 16 som gjorde meg nesten sengeliggende de tre siste mnd gjør at jeg ikke ønsker flere egne barn. Her blir det å adoptere nestemann:-)
Prinsessemamma x 2 Skrevet 11. juni 2008 #18 Skrevet 11. juni 2008 Hadde en topp fødsel uten smertestillende, så jeg føder gjerne igjen! Husker selvsagt at det gjorde griiiiisevondt, men det var verdt det ))
grolla Skrevet 11. juni 2008 #19 Skrevet 11. juni 2008 Første gangen glemte jeg det ikke! Langt, vondt og litt dramatisk. Nå siste gangen gikk alt fint, og jeg kunne gjerne ha gjort det igjen. Men det skal jeg jo ikke da! :-)
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #20 Skrevet 11. juni 2008 Jeg har glemt det for lenge siden, å kunne gjerne gjort det igjen nå i DAG!!! Hadde en lett fødsel... syns ikje det hva så ille i det hele tatt....
Ninemi Skrevet 11. juni 2008 #21 Skrevet 11. juni 2008 Har glemt hvor vonde riene var, men har ikke glemt at det endte i akutt keisersnitt, så lillejenta er helt klart enebarn! =)
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #22 Skrevet 11. juni 2008 Det tok en uke så var det glemt. Men hadde en veldig lett og kjapp fødsel, absolutt ikke skremt. Men samboer har to barn fra før og vil IKKE ha fler.. så kan hende det bare blir den ene fødselen for min del desverre.
Kakeåndsen Skrevet 11. juni 2008 #23 Skrevet 11. juni 2008 Med eldstejenta var jeg klar for ny fødsel to dager etter hun kom til verden... Og det til tross for en heller jævlig fødsel. Etter minsta sa jeg aldri mer, og det mener jeg fortsatt et år etterpå. Hadde en enkel og relativt smertefri fødsel denne gangen.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 11. juni 2008 #24 Skrevet 11. juni 2008 Holdt på i 14 timer og vel så det, men har allerede glemt hvor vondt det var.. Brukte veeeldig lang tid på åpningsfasen, tok bare 45 minutter å presse ut jenta. Husker at jeg synes ikke det var så vondt som jeg trodde det skulle være, men det var slitsomt. Synes også som ei ovenfor her, at det at de undersøkte meg osv var vondere! Da var man ikke så bedøvd oppi der og det var ikke særlig godt med store mannefingre som ikke er så veldig hensynsfulle.. Men den værste opplevelsen med det hele, som jeg husker som værre enn fødselen, var da legen strippet meg på overtidskontrollen.. Som også startet disse maseriene jeg hadde i et døgn, før jeg var i aktiv fødsel. Det reiv langt oppi da ja.. Følte meg voldtatt og syntes det var helt jævli!! Idioten av en lege spurte ikke om han skulle gjøre det en gang, han bare gjorde det. Jeg fikk jo sjokk! Han var polsk og snakket dårlig norsk, så fikk ikke forklaring på noen ting.. Syntes han var ekkel rett og slett! Men fødselen synes jeg var en stor opplevelse, det var sååå værdt smertene, og jeg gleder meg merkelig nok til neste gang! Bare ikke ennå..
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 12. juni 2008 #25 Skrevet 12. juni 2008 Første fødselen min var rask og uten smertestillende! Gikk så fint atte. Men nummer 2.... herregud! Fikk drypp, og da var riene så intense og de var der hele tiden. Fikk ikke pusterom i det hele tatt! Ikke nok med det med det var så fult på føden, og med den lille fødeavdelingen vi lå på så hørte vi de andre som fødte! Det hjalp ikke. Grøsset oppover ryggen og blei kvalm. Nei, jeg håper virkelig jeg får KS om jeg skal på han igjen. Nå frister ikke det stort! Han er bare 12 dager gammel da... så jeg har vel litt tid på meg. Men husker den fryktelige panikken.... jeg var sikker på at dette kom jeg ikke til å klare. Takk og lov for epidural!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå