trigger2 Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Noen som har erfaring med dette? Har en gutt på 2 år som sjeler litt, spesielt når han er trøtt. Helsesøster sa vi skulle vente å sjekke opp dette til 3 års kontroll, men jeg er så utålmodig. Noen som vet hva di gjør med dette? Er dette noe di kan vokse fra seg? Kjempe glad for svar... Redd for at gutten min skal bli mobbet for dette når han blir større.
Anna Nym :o) Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Har akkurat verft på 2-årskontroll med min sønn. Syns selv jeg har sett det, og når jeg nevnte det var legen enig. Jeg be videresendt til spesialist, men har ikke vert der ennå. Plasterlapp på ene øyet er noe de kan gjre for å ordne dette. Noen opererer.... Kan ikke så mye om dette altså.
Monstermamma Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Hos oss ble det oppdaget sjeling på 6mnd-kontrollen. Ble henvist til ortoptist (spesialist på sjeling) og øyenlege med en gang. Ifølge spesialistene vi har vært i kontakt med er det viktig å starte så tidlig som mulig med briller/behandling av sjeling for å unngå overbelastning/feilbelastning av øynene, noe som igjen fører til forverring av sjelingen. Det handler om å trene opp musklene i øynene. Skjønner derfor ikke hvorfor dere ble rådet til å vente med å følge opp dette. Be om å få henvisning videre med en gang!!! Jenta mi gikk med lapp på øyet flere timer hver dag i starten, med gradvis nedtrapping, inkl nesten gjennomsiktig lapp på brilleglasset på slutten. Lappene var kjempefine med tøfft mønster, hun ville faktisk bruke dem mer enn hun skulle:) Både jeg selv og jenta mi har brukt briller fra vi var 4 år, har aldri opplevd mobbing i den forbindelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå