Gå til innhold

narkose...

Anbefalte innlegg

Skrevet

i mrg skal snuppa på 2 år i narkose og jeg gruer meg skikkelig. Noen andre som har opplevd det samme og kan gi noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter*

Skrevet

ingen som kan roe meg litt ned her???hehe

Skrevet

tenkte jeg skulle komme med noen beroligene ord.Det går sikkert bra.Her har snuppa vært i narkose 3 ganger.det har gått fint hver gang. Trøtt og sløv når hun våknet.Litt kvalm og ustø men det har godt veldig bra.

Skrevet

Du bør late som om du har det heilt fint, overfor ungen:) Då er ungen roleg også:) Det går heilt fint. Mi var ikkje groggy etterpå, eingang. Ho ville berre ha Kuli-juice;)

Skrevet

Selvfølgelig gruer du deg! Det er helt naturlig, du og datteren din er i en helt ukjent situasjon der andre skal passe på det mest dyrbare du har! Jeg har ikke opplevd å ha mitt barn i narkose, men jeg har vært med å legge mange barn i narkose. Husk at barnet skal faste først. Hun kommer muligens til å få dormicumsaft før hun trilles inn og det smaker dritt, og det synes jeg det er greit å være ærlig på "nå skal du få litt saft, den smaker litt rart, men du klarer å drikke den" feks. Da blir hun på glafylla og det gjør stemingen litt bedre og hun er mer avslappet når de gir narkosen. Kanskje får hun et Emlaplaster eller to på håndbaken til venflon (der gir de sovemedisin). Det er forskjellig om man legger inn det før eller etter barnet sover. Kanskje sovner hun med litt gass på maske. Det du må være forbredt på er at hun sovner før du rekker å telle til 3. Det kan være skremmende å se. Etterpå er det ikke sikkert hun får ubehag. Etter gass kan de bli litt urolige til de har kvittet seg med alt. Hun får sikker diplom og is når hun våkner. Lykke til!

Skrevet

Det helt sikkert kjempefint.

Et råd fra meg: Vær forberedt på den gufne følelsen du kommer til å få når hun "går" inn i narkosen. Du sitter sikkert med henne på fanget når de setter narkosen og da "går" hun rett inn i narkose. I hvertfall har det vært sånn de 2 gangene jeg har vært med på det. Bortsett i fra den følelsen så synes jeg det har vært helt greitt.

Skrevet

Korr: Det går helt sikkert...

Skrevet

På glafylla ja!

Min gutt fikk fjerna mandlene da han var 1,5 år. Vi ble innlagt ene dagen også ble han operert tidlig neste morgen.

De kom inn med noe slags dråper som de blanda i litt cola til ham Fikk i et lite medisinbeger. DEtte skulle være berolignede. Antar det var sånn dormicum som hun skriver om over her.

Han ble sørpe full! Lille guttten satt isenga og FNISTE! Tippa overende, fniste fikk hjelp til å sette seg opp, var ustø og fniste. Sa til sykepleieren som kom å henta oss til operasjonsstua at jeg troddeikke det virka. Joda sa hun. Så mått hu holde ham mens jeg fikk på dette grønne tøyet. Han bare fniste og lo til henne som han aldri hadde sett. Han som var livredd fremmede!

Selve narkosen gikk helt greit. Han bare sovnet av. Men var litt ekkelt å se på. Hna gled liksom bare bort og vrengte øyan bakover idet han slukna.

Men det var helt normalt sa de.

Han var nokså groggy under oppvåkninga og gråt mye, men det kom nok like mye av sår hals. Veldig hoven og sår den dagen. Men dagen etter var det full fart.

Skrevet

tusen takk for beroligende ord:) har fått med hjem embla plaster som skal på i mrg tidlig..og de sa hun skulle få noe beroligende drikke ja..kan jo bli en opplevelse..

Skrevet

Har vært i narkose endel ganger selv som barn/ungdom. Er noe jeg alltid gruet meg til, gråt alltid litt når jeg ble lagt over på den kalde harde benken, men det er sikkert enklere med små barn, jeg var fra 8 år og opp. Tror jeg fikk ligge i senga under dyna de første årene. Men må si det var godt at mamma alltid holdt meg i handa til jeg sovnet.

Med tanke på dette sløvende de får å drikke, sønnen min måtte trekke en tann da han var ca 5 år, fikk da noe "dop" først, han sjanglet rundt på venterommet hos tannlegen, jeg fikk ikke lov å holde i han, var jo livredd for at han skulle falle og slå seg, han virket direkte dritings. Tanna ble trekkt uten problem, og han sjanglet like mye etterpå. Det beste var at han husket ingenting etterpå av hele tann trekkingen, skikkelig fyllakule hvor alt er slettet fra hukommelsen;)

Men det er nok det som er poenget med slikt dop.

Skrevet

Jenta mi har vært i narkose to ganger, første gang da hun var 17 mnd og andre gang da hun var 2,5 år. Siste gangen brukte de maske, pga hun reagerer på emla-kremen og de ville da vente med å sette veneflon til hun sov.

Det værste nå sist var at hun kjempet så innmari i mot da hun sovnet. Det var over på tre sekunder, og de forberedte meg veldig på det, likevel var det ekkelt.

Skrevet

jeg er forberedt på at det kommer til å bli ekkelt...jeg fjernet mandlene uken før påske og gråt...er ikke så veldig glad i sykehus kan man si. men trøster meg med at hun er i de beste hender og at det er til det beste for henne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...