Gjest Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Syns det virker som om "alle" syns jeg burde begynne med grøt og annen mat til vesla som er 4 mnd i dag. Jeg føler det går fint med ammingen og at det lettvint. Hun er glad og fornøyd. Riktignok har hun begynt å våkne en gang eller to om natta, men sovner fort igjen når hun har ammet ferdig. Er det sånn at "alle" andre gir fast føde så fort det er "lov"? Vet ikke helt hva vi skal gjøre, er jo sikkert gøy å prøve litt mat etterhvert også..
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 jeg fullamma frem til lillemor var 5 mnd. Kunne absolutt ha fortsatt, men jeg har 100%perm, så i tilfelle det skulle bli noe problem med innføingen av fast føde, ville jeg ha hatt bedre tid på meg til å få det til å funke.
bruse Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Jeg syns ikke man skal begynne med mat bare fordi det er "gøy". Det anbefales å vente til 6 mnd. Men selvsagt finnes det tilfeller der man bør begynne før.
Legekjærringa Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 jeg fullammet til han var rundt 6 mnd. med litt forsiktig introduksjon av fast føde. Ingen hast når de er 4 mnd. altså. Tok en stund før min spiste godt med vanlig mat ved siden av. Ammer fortsatt ca. 3 ganger om dagen enda - han er 10 mnd. Pluss 3 måltider ved siden av og han er god og rund, og i godt hold.
Minnie Mom Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Jenta vår er nå 5 mnd. Hun har smakt litt grøt et par ganger, men ikke mer enn det. Hun er fornøyd med puppen så langt, så ser ikke noe vits i å begynne enda. Så her blir det nok ikke noe mer grøtsmaking før hun har passert 6 mnd.
baby 07.02. Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Jeg fullammet førstemann til han var 6mnd, og har tenkt å gjøre det samme nå. ser ikke noe poeng med å begynne med grøt før det.
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Takk for alle svar :-) Da kan vi fortsette ammingen her også uten å føle meg rar ;-)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 jeg fullamma han frem til 6 mnd... han la kjempe godt på seg så såg ikke noen annen grunn til hvorfor jeg ikke skulle gjøre det... var plaget en del med tette melkganger + stor produksjn spes rundt 3 mnd, men jeg kjempe meg gjennom det og fant en løsning:) Mange som sa at jeg burde slutte da, men gla jeg ikke gjorde det:) Han er nå 8 mnd og får fortsatt pupp morgen, (av og til på dagen 1 gang), kveld og natt. og du 1-2 ganger opp om natta er da ikke mye?? Har ei som vi kjenner som spiser 2-3 ganger for natta og ho er 9 mnd...
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 11. juni 2008 #9 Skrevet 11. juni 2008 Jeg fullammet gutten vår til han var 6 mnd, og startet så med smaksprøver. Dersom det går like bra med vesla nå (som er 3 mnd) så venter vi med fast føde til hun og er 6 mnd ) Er jo mye mere praktisk, og lettvint å fullamme. Da slipper man ekstra utgifter, oppvask, og trenger ikke planlegge måltidene ) Og mindre stress når en er ute og reiser Så vent du, til hun er 6 mnd, eller til du merker at hun krever litt mer )
EierIkkeFantasi Skrevet 11. juni 2008 #10 Skrevet 11. juni 2008 vi har en på 7mnd og har nettop begynt med en porsjon grøt om dagen,ellers ammer jeg dag og natt noe han er veldig fornøyd med..fortsett å amm du =)bare bra det..hørte mye grøt mas jeg og,men bare å lukke ørene.du vet best for ditt barn
grolla Skrevet 11. juni 2008 #11 Skrevet 11. juni 2008 Fullammet frem til seks måneder sist, og har tenkt til å gjøre det denne gangen også, så fremt alt går greit. Håper virkelig at det gjør det, for vi skal være en del på hytta i sommer, og der er kjøkkenkroken dårlig utstyrt, så det er veldig greit å amme i stedet for å styre med diverse koppestell!!!
Hva skjer'a?♂ Skrevet 12. juni 2008 #12 Skrevet 12. juni 2008 Jeg har fullammet frem til 6mnd med begge mine, fungerte bra:)
slitelita er mamma til 3!!:) Skrevet 12. juni 2008 #13 Skrevet 12. juni 2008 alle sa til meg jeg måtte begynne med grøt,for min våknet så ofte på natta så jeg begynte så vidt me litt grøt fra 5 mnd selv om han la veldig bra på seg...neste gang blir det ikke grøt før 6 mnd hvis den legger bra på seg...for her hjalp ikke grøten på søvnen i det hele tatt...
Ranveig R Skrevet 12. juni 2008 #14 Skrevet 12. juni 2008 Så lenge amminga går greitt og ungen legg bra på seg er det aller beste å vente med fast født il ungen er 6 mnd. Jenta vår fekk smake graut første gong då ho var litt over 6 mnd. Har jobba med saka i 1 mnd no, men får framleis ikkje i ho meir enn ei teskei... Førstemann begynte med litt fast føde litt før 6 mnd, "alle" sa han kom til å sove bedre, men det gjorde han ikkje, så denne gongen venta vi )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå