maibaby-Ingrid2008 Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Hun er tre uker og jeg har prøvd å bade henne et par ganger. Hun blir litt forskrekket av vannet, gråter litt og bæsjer i vannet. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å bade vellykket, eller må jeg bare prøve igjen om en stund og se om hun ikke bæsjer og gråter da? Å dusje rumpa hennes under springen går greit, da skriker hun som regel ikke. Men hun er jo så liten, så jeg vil jo ikke tvinge henne til å bade heller.
mai mammaen til to Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 huff.. høres ikke noe kjekt ut at hun gråter... jeg har to barn som elsker å bade... men jeg ville nok bare prøvd igjen om noen dager og heller bare tatt henne opp når hun gråter... vi har et slikt sete til å legge ham oppi... han liker det kjempe godt. ligger å plasker med beina... begynte å bruke det for en uke siden når han var 4 uker... lykke til med badingen.. ev om dere har badekar så kan du jo sitte oppi med henne?
Hellinor Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Pass på at vannet ikke er for kaldt. Da jeg skulle bade min på barsel, hylte han, da var vannet som barnepleieren hadde oppi lunkent, kanskje litt kaldere. Jeg bruker litt varmere vann, samme som jeg bruker når jeg dusjer. Selvfølgelig ikke veldig varmt, men sånn at du kjenner med albuen at det er litt varmere enn lunkent liksom. Nå elsker han å bade.
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Slik var der her også... Første badet hjemme var et mareritt, Emilie likte det ikje og hyl skreik... Men tok å hadde litt varmere vann og nå elsker hun å bade... blir sur når jeg tar hun opp, for hun vil bade myyyye lengre.... ) Lykke til )
Grateful mom Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Samme her også! Første bad på barsel var litt kaldere, og da hyyylte hun! Mens badene hjemme går strålende, med bitte litt varmere vann.. far tok muligens hakket for varmt en gang og da begynte hun og sutre litt. Så, en mellomting der ja..
Hildeks Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Ser det er mange like babyer her!=) Mi var på samme måte, på barsel hadde pleieren litt for kaldt vann og hun hyylte=) Samme med første bad hjemme, for svigermor skulle fylle i vannet og hun insisterte på at man ikke skal kjenne om det er kaldt eller varmt når du stikker albuen nedi..hyyling da også.. Men da vi prøvde med varmere vann( sånn at det kjennes varmt ut) da elsket hun å bade, og gjør det enda=)
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Det er helt normalt at babyer ikke liker den første eller de første badene. Det som roet vår lille tulle og mange andre er å ha en våt klut over brystet dems. Det gjør at de føler seg trygge. Lykke til videre, hun liker det nok snart:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå