Gå til innhold

Oki, blir nesten litt redd her, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsta mi er puppegal og i tillegg et skikkelig matvrak. Det er greit nok. Hun legger på seg MASSE og vokser tilsvarende.

Men til problemet, hun har gulpet litt nå og da. Også helt greit.

Men i ettermiddag direkte spyr hun.

Hun gulper enorme mengder, og det ofte.

Kan hun rett og slett ha blitt syk (merkelig isåfall?) eller er dette noe jeg bare må påregne at kan skje?

Kan hun ha forspist seg kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det gjorde mini her og en periode. Det er visst helt normalt, et lite matvrak som spiser litt for mye sikker =)

Skrevet

Det gjorde minsta her også.....ble litt bekymret, men jeg tror kanskje hun bare hadde forspist seg. Det gikk over :)

Skrevet

Sånn var det her også med minstemann:-) Tror lukkemuskelen ikke er helt god for noen til å begynne med:-)

Skrevet

Husker det der ALTFOR godt! Nikolai også "spøy" trodde jeg... Kom enorme mengder, nesten konstant. Det var nok bare det at han spiste så mye, han kunne spise i opptil 2 timer om gangen...

Skrevet

oki, da er det nok det, for lillematvraket har nemlig spist enormt i dag og hun legger på seg tilsvarende enormt hver eneste dag;9

Skrevet

Mi eldste gulpa enorme mengder i ni måneder. Ingenting gale, bare lukkemuskelen som ikkje var ferdig utvikla. Vi tørka gulp av gulv, sofa, dørkarmer, vindu, oss sjølv osv osv...

Skrevet

Mini gulpet alltid mye frem til han begynte å få fast føde, men noen ganger var det helt ekstremt mye og det var hvis jeg hadde spist noe han reagerte på og det var stort sett alt som hadde med løk å gjøre, rå eller stekt, løkpulver, rå hvitløk osv osv... Tenk etter om du har spist noe du ikke spiser så ofte i dag eller i går kveld, så kanskje det er derfor.

Skrevet

Snuppa gjorde også det ved et par anledninger :) fikk pupp også gulpet hun opp ALT etter noen minutter, spruten bare sto ut av både munnen og nesen hennes stakkars :-S men det var heldigvis ikke noe farlig :)

Skrevet

Her har vi også hatt spysprut når N var nyfødt og hadde fått i seg for mye mat. Det ser jo helt ekstremt ut.

Skrevet

Linea var helt rå, ga seg når hun begynte med fast føde. Følte at hele måltidet kom opp igjen etter at hun hadde spist, og det kom opp ufordøyd (vant til at gulp er litt mer chunky fra andre gulpunger jeg har passet), men det var ingen ting i veien med henne og hun la godt på seg. Spiste ikke spesielt lenge så jeg synes det var vanskelig å gå med på at hun forspiste seg, men jeg måtte bare legge vekk alle bekymringer etter samtaler med lege og hs. Det er bare å ha kluter klar når måltidet er over!! ;) Vi har vel 40 gulpekluter som ligger klar til lillebror.

Skrevet

Hvis dette fortsetter så vil jeg anbefale deg å kreve ultralyd, har to venner som begge hadde barn som skikelig spøy,ikke gulp..

ingen av de ble tatt alvorlig,måtte tilslutt gå til media,først da fikk de ultralyd..å begge ble operert dagen etter.. litt usikker på hva diagnosen ble, men er noe med for trangt spiserør å lukkemuskelen..eneste måten å se dette er visst ultralyd!

Dette er visst svært sjeldent, veninna mi fikk beskjed om at det skjedde ca 1 av 1000...

Skrevet

Glemte å legge til at de spiser masse å går normalt opp i vekt

Skrevet

Og en ting til;)

Dette begynner som oftest ved 3-ukers alder..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...