lizaloo Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Hei. Lurer på om det er noen som blir satt igang rundt termin og hvorfor blir dere det? Har vært til samtale på sykehuset i dag vedrørende akkurat dette, hvor lege var skeptisk til å sette meg i gang rundt termin. Grunnen min er at jeg gikk langt overtiden første gangen og morkaken sviktet. Hva er årsaken hos dere? Takker for svar:)
SuperMoM <3 Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Jeg blir vurdert satt i gang en uke før termin.. altså om en uke:) Det er fordi jeg har så store smerter på natten at jeg nesten ikke får til å sove.Det er smerter i symfyse beinet. I dag tidlig så small det så gale i beinet (og det er jo så sinnsykt vondt når det smeller også) at jeg ble kvalm og svimmel.. Dag tidlig og dagtidlig.. heter vel i natt i 4-5 tiden.. Ble ganske våken etter det for å si det slik. Så pga det,og at mannen min er på sjøen så jeg er alene her med sønnen vår + jeg har litt angst pga jeg knakk halebeinet under forrige fødsel,så blir jeg vurdert om en uke.. Ikke 100% sikkert jeg blir satt i gang,men får håpe det iallfall:)
Trulte76 Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 jeg blir det visst ikke før. Jeg har svangerskapdiabetes å får ikke gå lengre enn til terminen. Samme var det med mine to første raviditeter også
Nordhagenjentene :) Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Jeg skal til jordmor til fredag, og da skal vi prate mer om det å bli satt i gang ved termin. Hos meg er det også pga store smerter i symfysen og kroppen generelt pga fibromyalgi. Jordmor mener jeg skal være opplagt etter fødsel også, og at hun derfor ikke vil at det skal trekke ut for meg siden jeg allerede er så sliten som jeg er... :S Det er fryktelig frustrerende å ha lyst til å rydde, bake, vaske osv. men at kroppen ikke orker annet enn å ligge rolig.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Jeg har også fått beskjed om at fødsel blir satt i gang oppunder termin hvis ikke ting starter av seg selv. Hos meg er det grunnet høyt blodtrykk og svangerskapsdiabetes.
Sikkertforgammel Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Jeg har menstermin i morgen, og ul.termin 21. Blir satt i gang senest den 21, om ikke ting har skjedd før da. Årsaken er min livssituasjon akkurat nå, uten at jeg vil gå inn på akkurat det...
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Jeg blir satt igang rett før termin, kanskje allerede neste uke om jeg er moden. Grunnen er fødselsangst og at jeg går på medisiner som jeg ikke skal ta dagen jeg skal føde pga blødningsfare og at jeg da heller ikke kan få epidural om jeg har tatt medisinene. Baby er og estimert til å være ganske stor og med fødselsangst tørr jeg ikke føde en stor plugg to uker over tiden.
Pusur_mor Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 Jeg ble satt igang med nr 5 pga stor baby ( var 4860). Fikk ikke gå over termin. Grunnen er at nr 2 ble tatt med vakuum, og han var 4350. Blir satt igang denne gangen å hvis ungen blir stor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå