Gå til innhold

Hvem ber dere i barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som skal feire 4 årsdagen sin, er litt i tvil hvem vi skal be, de han er mest sammen med på fritiden, blir bare 4 gutter da, eller de som er født samme året i barnehagen, eller hele avd i barnehagen el vel ca 10 unger....hva pleier dere å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inviterer de jenta mi leker mest med i barnehagen (stort sett de på samme alder) + andre barn som venners barn og nabobarn. Blir som regel en stor klan men heller det enn 2 barneselskaper.

Skrevet

Kan vel be ungene selv om man ikke kjenner foreldrene...? er liksom noen i bh der vi har kontakt med både barn og foreldre, men gutten vår leker jo med mange fler enn det..:)

Skrevet

Jeg spurte på avdelingen i barnehagen om hvem han var mest sammen med. Hun skreiv navna på et ark til meg, det blei 8 stykker.Det ble mest 4 åringer og et par som ble 5 år.

Skrevet

Jeg synes det er viktig å lage klare "skiller" på hvem som blir bedt og ikke bedt fra f.esk barnehagen. her får barna IKKE lov til å plukke ut noen. Hvem de leker med forandrer seg fra uke til uke, selv om det selvfølgelig er noen de leker mer med enn andre. Dersom barnet selv får velge, kan det fort bli noen som blir såret!!

I fjor fyllte poden 4 år. Da inviterte han/vi alle 4-åringene på avdelingen. I år ville han ha guttebursdag, så da ble det alle gutta. Han får IKKE lov til å utelukke noen. Det kan frot bli utrolig såret for de som evt. ikke blir invitert. Vet også at gutten vår ville blitt veldig såret hvis det var en bursdag hvor han f.eks var en av få 5 åringer som ikke ble invitert i en bursdag.

I vår barnehage blir det stor sett praktisert slik at det er klare skiller på hvem som blir bedt. F.esk alle gutta/jentene, alle på samme årskull etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...