2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Sammen med helsesøster og min mor har jeg kommet fram til at det beste for sønnen min nå er at han likevel er hele helger. Vi hadde jo blitt enige om hver tirsdag og annenhver fredag og det har fungert kjempebra. Men nå er jeg så sliten pga søvnmangel, både helsesøster og min mor som er spes ped mente at siden sønnen min nå er blitt så trygg på pappan er det best for min del og for sønnen min sin del at han da er der hele helger så han får ha en oppegående mamma, for de mente jeg trenger den avlastningen. La fram forslaget for bf i dag og han ble jo kjempeglad for å få ha han hele helger igjen + tirsdager da, så da skal vi skrive det i samværsvatale når vi skal på fvk 23 juni Tror det blir bra for både med og Lucas med hele helger, han trenger en mamma som er oppegående og såpass mye "fri" hjelper langt på vei, også er det jo flott for far og sønn å få være mye med hverandre nå når Lucas er blitt mye tryggere på å være hos pappan
3 blå Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Nå er Lucas blitt såpass stor at det helt sikkert går veldig bra. Vil tro det er bedre for han, bedre for deg og bedre for pappaen, en vinn-vinn situasjon Vi har hatt den ordningen siden lillegutt var 10 mnd, så jeg tror det kommer til å gå kjempefint
noLadyjustME Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 åå så bra at alle sammen er fornøyde;)))) Jippiiiiii...litt mer soving, og Lucas får det garantert toppers, ingen tvil om det...
eaks Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Hvor gammel er Lucas? Så flott at dere har klart å komme til en god ordning for dere alle, og at Lucas har blitt så trygg på pappaen sin. Kan jeg spørre om dere bodde sammen da han ble født? Jeg bor ikke med BF, er nå 18 uker på vei, men håper likevel at barnet vårt vil få god kontakt med sin far, men jeg ser store utfordringer. Hvordan løse ting på best mulig måte.. Derfor er det godt å kunne få tilbakemeldinger fra andre som har vært igjennom det samme, =)
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2008 Lucas blir ett år om 24 dager hehe;) Vi har aldri vært kjærester og aldri bodd sammen. Det vi har gjort er å prøvd oss fram, noen ganger med positivt resultat og andre ganger med negativt, man merker fort på barnet hva som virker. Ofte korte dagsamvær hjemme hos deg i starten, noen timer ute med pappan etterhvert, en natt i ny og ne etter en stund osv osv, trappe forsiktig opp og følge med på hvordan barnet reagerer ifht samværmengde:) Takk for det jenter:)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Svært så stort fokus det var på at du var sliten da. Håper inderlig du ikke begynner for tidlig med hele helger kun fordi du føler DU trenger det!
noLadyjustME Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 ha nå litt forståelse for at det går an å være sliten, anonym! Og hvis du visste litt om situasjonen så er det ikke første helgeprøvingen deres, og Lucasen kjenner godt pappen sin og har det bra der.. ikke vits å lage dette om til noe negativt!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 Det var ikke meningen å lage det om til noe negativt heller. Jeg syns bare det skinte gjennom hele innlegget at det var det som var grunnen.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #9 Skrevet 11. juni 2008 En veldig sliten mamma er ikke nødvendigvis en veldig god mamma. MEN en veldig sliten mamma som får hvile ut noen helger nå og da kan bli en veldig, veldig god mamma. Verre er det ikke, og sliten skal man faktisk ikke kimse av! Søvnmangel over tid er jævlig, rett og slett. Det kan faktisk sammenlignes med promille, man fungerer ikke like bra. Synes det hørtes lurt ut, jeg, HI. Sønnen din får sikkert fin ro av hele helger også, i stedet for mere frem og tilbake :-)
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. juni 2008 Ja anonym mye av grunnen er at jeg er fryktelig sliten, men jeg hadde aldri gått tilbake til hele helger om ikke sønnen min var klar for det, han beste er alltid min hovedprioritering. Men nå er han blitt mye tryggere på pappan og i samråd med helsesøster og etter råd fra min mor som er spesiealpedagog og kjenner sønnen min veldig godt har vi nå gått tilbake til hele helger. At jeg får litt fri er til gode for sønnen min det også, han trenger en mamma son fungerer, ikke ett slitens spøkelse som nesten ikke orker å aktivisere han pga søvnmangel. Vi hadde hele helger før, det var for tidlig og fungerte ikke, da begynte vi med tirdager og annenhver helg istedet, dette har fungert bra og han er nå blitt så trygg på pappan at jeg tør å la han prøve å være hele helger igjen. Ser jeg at det ikke fungerer likevel, endrer vi samværsmengden såklart, min sønns beste er alltid det viktigste for meg.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. juni 2008 mente tirsdager og annenhver fredag en periode.. litt skrifeil i tåken av søvnmangel her.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 12. juni 2008 #12 Skrevet 12. juni 2008 Det er viktig fo Lucas at du har overskudd ovenfor han ja. Nå vet ikke jeg hvor gammel Lucas er?! Mina har vært på samvær hos pappaen sin annenhver helg siden hun var litt over 1 år.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 12. juni 2008 Ja, man må jo kunne klare å ta seg av ungen, og sånn som det er akkurat nå går ikke det særlig bra om man ikke får litt avlastning pga stor søvnmangel:( Lucas blir ett år om 23 dager;)
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 12. juni 2008 #14 Skrevet 12. juni 2008 Oki. Kommer sikkert til å gå fint. Kan jo se det ann etter en stund om hvordan det fungerer for Lucas sin del. Lykke til. Håper du får tatt igjen litt søvn
Løven & lurven Skrevet 12. juni 2008 #16 Skrevet 12. juni 2008 Så bra for deg. Gratulerer så mye, alle mammaer trenger litt slappe av tid uten barn for å lade opp og pappa og barn har jo også godt av hvernresom sagt. KJempe bra at han er blitt trygg på pappan så tidlig da. Håper Aaron og blir det, men ikke enda da er jo litt tidlig siden han er 7mnd. Men vil prøve meg fem som deg. Kjempe bra jobba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå