EvaMarie Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Vi er en fransk/norsk famiilie som venter en gutt. Vi vil gjerne ha ett navn som uttales likt pà begge spràk. Men veldig vanskelig dette her. Har forelöpig disse pà listen : Paul - (uttales Pàl i Norge) Mats Max Viggo Har dere noen andre forslag? Hva synes dere om disse navnene? PFT
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Av de navnene du lister opp syntes jeg Max er finest
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Hva med Frederic? Kjenner en fransk/norsk gutt med det navnet
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Felix er også veldig fint!
*lillebolla* Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Har et vennepar som har en sønn som heter Victor - også med tanke på at det skulle gå i Frankrike og uttales så og si likt. Vet også om en som har fransk mor, og som heter Maxim (syns det er litt finere enn Max, som jeg forbinder med et hundenavn...) Et annet navn er Eric, som også er lett alle steder. Ellers syns jeg Viggo er et litt "belastet" navn i Norge (i betydningen "ensom"), så jeg ville aldri kalt sønnen min det... Ville vært redd for at det skulle bli mobbet... Og så har jeg en greie med at jeg ikke er så glad i én-stavelsesnavn... Så da heier jeg på mine forslag over... Eller evt. gi navnet Maximillian eller Maxim, men kun bruke Max... Ellers syns jeg det er flere franske navn som er utrolig fine, men som man kanskje må bruke litt tid på å "forklare" i Norge - men som blir uttalt likt når det blir gjort riktig... som f.eks. Guillaume. (uttales Gijåmm, for de som ikke har sett det før)
*lillebolla* Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Glemte å nevne Felix da jeg skrev under her, men det er selvfølgelig veldig bra - det er sannsynligvis det vår lille babis kommer til å hete, dersom det blir en gutt! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå