Agirl89&Gutter08&10 Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 jeg hadde siste mens. 27 november. og har termin 9.september... jeg fortstår ikke hvilken uke jeg er i. og enda et spørsmål: i disse to dagene har jeg merket et eller annet som treffer meg ved ribbeina rett under brystet på høyre side. det er som om det er noe som blir klemt. eller at det er noe ekstra der.. hva kan dette være.. og spark merker jeg oså mest på toppen av livmoren.nesten ved toppen. håper på svar fra dere!!
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Hvis din nye termin er 9.september er du 27+3, altså i uke 28. Hadde siste mens dagen før deg og er i uke 29, med termin 4.september. Det du kjenner mot ribbeina er sikkert spark, her ligger jenta mi med hodet ned og kroppen oppover på høyre side, og jeg kjenner spark/dunk litt på siden og på toppen av livmoren. Egentlig kjenner jeg spark litt overalt, men noen ganger kjenner jeg foten hennes opp mot ribbeina. Artig:)
Mrs. Bouquet Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Forholder du deg til termin 9. september er du 27 uker og 3 dager på vei og i din 28. uke. Vet ikke hva det andre du spør om er, men det er ikke uvanlig at babyen kan sparke kraftig i ribbeina.
ystelade Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Hei! Har termin 8. september og har forstått det sånn at jeg er 27 uker, snart 28 uker på vei. De teller uker fra første dag i siste mens som gravide uker, selv om ikke befruktningen skjedde før to uker etter mensen. Dvs at babyene vi har i magen er 2 uker yngre enn ukene, dvs hvis du er 27 uker på vei er fosteret nå 25 uker. Det er ikke så vanskelig egentlig (hvis ikke jeg har misforstått veldig da ) Det andre spørsmålet kan sikkert andre svare deg på. Jeg bare registrerer at jeg blir sparket i alle retninger og kraftigere for hver dag som går. Det er en underlig følelse. Men deilig. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå