Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Gutten min har fått veldig sår rumpe, uansett hva jeg gjør blir den bare værre!!Har gått fra sink over til inytiol salven, ligger uten bleier så mye som mulig.Han bæsjer så strålen står!

Noen som har andre råd med god erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Potetmel og weleda zinksalve med kalendula om hverandre, men ikke samtidig.

Skrevet

Her i huset var gutten også veeeeldig sår bak. Også i lysken. Helsesøstra sa det var sopp. Og fikk anbefaling om å smøre med sopp salve, Dactacort. Reseptfritt på apoteket. Funka med en gang nesten. Og vært borte siden.=)

Skrevet

Inotyol som du får kjøpt på apoteket er super. Om sønnen vår blir litt rød i rumpa, smører jeg på denne og han er aldri blitt sår. Anefales!

Skrevet

prøvde forresten inotyol og sink og alt mulig annet UTEN at det hjalp. Så det var garantert sopp ja!

Skrevet

okei..må se det litt ann da.. men han bæsjer jo vann så går ut ifra at det ikke er sopp!stakkars små.. første gangen han har sår rumpe!!

Hvordan er det med bading?Tenkte på at det blir jo veldig fuktig da.. men reinere enn med våtservietter føler jeg!

Skrevet

Bruker du våtservietter? Det kan gjøre sår rumpe mye verre....... På prematuren fikk jeg til råd å vaske med Mesoft-kompresser og babyolje. Deretter legge på et tykt lag med Inotyolsalve.

Skrevet

hmm.. men det har jeg brukt helt siden starten jo!droppe det litt da..

Har smørt med masse inotyol.. Blir jo så fort tom den..har bare til en gang til.

Hvis han sover og har bæsjet,må je da skifte med en gang?Han bæsjer jo bare bittelitt hver gang!

Skrevet

morsmelk skal vist funke veldig bra!! Man tar på å lar det lufttørke før man tar bleia på igjen!

Også fikk søstra mi et tips av legen av en type mel, litt usikker på om det var potetmel eller maisenna, men det skal legen vite for det gjør sånn at sårene gror fortere!! Har jeg er tante til hadde kjempestore sår, å det nyttet ikke med zinksalve, men dette hjalp! går jo å ringe legen å høre for de skal vite det!!

Skrevet

Inotyol fikk faktisk gutten min eksem av. Den eneste salven han har reagert på faktisk. Vasker med engangs papirservietter med vann og litt olje. (mesoft er nok godt og mykt, men svært lite miljøvennlig).

Synes silulen salve er bra, ikke så hard og seig som vanlig zinksalve.

Skrevet

-kast våtserviettene og bruk bare kompresser eller klut

-det siste tørket over rumpa bruker du litt olje på kompresset og stryker over.

A-creme funker kjempefint!! Så tror jeg nok jeg ville bada ungen rimelig ofte når han er så sår...

Skrevet

POTETMEL!!!!

Og så kan det være lurt å kutte ut våtserviettene. Gutten vår har vært en del plaget med sår rompe, og vi vasker ikke, men skyller i vasken med vann. Det gjelder å ikke gni mer enn absolutt nødvendig! Og anbefaler at du skifter bleie med engang han har bæsja!

Skrevet

Vi fikk tips av legen vår om å smøre med olivenolje når han var sår for å lage en liten blokkering for ny bæsj osv :) Det funka veldig bra.

Det kan være sopp selv om han har sprutbæsj... det kommer av at det har vært fuktig der. prøv Daktacort morgen og kveld, og stryk over med et tykt lag olivenolje ved hvert skift for å hindre ny irritasjon :)

Burde se bedring iløpet av en dag eller to :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...