Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er i grunn et litt underlig "problem" å støte på... Jeg raser NED i vekt! Ikke har jeg sluttet å spise, ikke har jeg sluttet å drikke, og ikke har jeg beveget nevneverdig på meg de siste dagene, men... på vekta ved leggetid på mandag veide jeg 74 kg. (ik! opp en kilo fra dagen før!). Ved leggetid tirsdag var jeg plutselig nede i 71 kg... (joda, merkbart mindre vann i armer og bein, men allikevel...!), og når jeg stod opp i dag tidlig var jeg tippa under 70... Har ikke vært under 70 siden kontrollen når jeg var 32+2 - nå er jeg 37+1!

Det jeg HAR merket, er at jeg flyr på do vesentlig oftere enn før- og (med fare for detaljer) i motsetning til de siste månedene med avføring på det meste annahver dag er det nå opptil flere ganger om dagen. Ikke snakk om diaré eller noe, på ingen måte, det virker bare som om kroppen er mer gira på å ta unna før ting rekker å samle seg opp. Og vannet i armer og bein er betraktelig redusert, det har nok forsvunnet noen kilo der...

Men hvorfor? Er dette en eller annen naturlig greie for å forberede fødsel? Jeg har aldri hørt om noen som plutselig har gått så drastisk ned i vekt så langt ute i svangerskapet før - med mindre det er noe annet merkbart galt. Men jeg er jo frisk som en fole... Og baby sparker og ormer seg der inne som om ingen ting har skjedd.

Noen kvalifiserte gjetninger på hva som skjer? Det kan selvsagt være fordi varmen har avtatt litt, men... Det er rart, for varmen forsvant jo over et døgn før vekta plutselig snudde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...