Propellmamma til 2 Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 "Forebygg søvnproblemene ved ikke å overstimulere barnet i tiden før det skal sove." -Dette leste jeg et sted og lurer på om spilledåsen han har på senga til han sovner kan gå under denne kategorien? Det er et slags akvarie med musikk- og akvarielyder... Og så leste jeg litt statistikk om hvor mye som er vanlig å sove: "6-12 mnd. 14-16 timer. De fleste sover ca. 11 timer om natten, gjerne flere lurer resten av døgnet. Fint om barnet kan være våken 4-5 timer før nattesøvn." -Klarer dere å holde barnet våken hele 5 timer før kvelden??
AnnK89 2 + 1 i magen Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Nei, etter 5 timer er guttene mine overtrøtte og vanskelige, vil ikke ha mat og hyler bare, så må ha en liten hvil på 20-30 minutter i 16 tiden.
Sunniva78 har to små Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Gutten vår på 4 mnd har 2 timer som maks våkentid før legging. Går det mere enn det blir han overtrøtt og da er han vanskelig å legge... Jeg er ikke noen tilhenger av uroer ved senga, der skal de roe ned og sove, ikke bli stimulert. Kan godt være at han har problemer med å roe seg når dere har en slik ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå