Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Jeg har skjeldent hatt så mye penger mellom hendene som jeg har nå for tiden, og jeg klarer bare ikke å gi meg før jeg har brukt opp alt hver mnd. Har gått fra å ha hatt 1-2000 til overs etter betalte regninger til ca 13 000 "for mye" hver mnd. Skulle ønske jeg kunne klart å spare litt, men pengene brenner mellom fingrene mine. Datteren min har 5vogner, og kun klær av dyreste sort, alt som finnes av leker og annen moro. Selv har jeg byttet ut klesskapet mitt fra hm, og vero moda stil, til 1000kr gensre osv. Jeg har alt som finnes av huslig utstyr,2 dyre serviser, nye møbler osv. Som sagt, skulle virkelig ønske jeg klarte å spare, men jeg får det bare ikke til!!! Vet det blir hardere tider når permisjonen er over, jeg må tilbake til skole og jobb. Jeg tenker at jeg ikke burde ha dårlig samvittighet for å unne meg ting jeg aldri har hatt råd til før, så jeg gjør jo ingnting "galt", men likevel! Flere som er slik?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Det jeg lurer på er hvorfor du har så mye mer penger nå enn til vanlig? Selv går jeg ned til 80% i permisjonstiden, og har dermed dårligere råd enn til vanlig. Hvis du vanligvis har veldig dårlig råd så er det vel deilig å kunne unne seg litt luksus nå som du har mulighet :-)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Kan jeg få en vogn av deg? Min suger big time ;-) He he
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Yes please explain; hvorfor mye mer penger i permisjonstiden? Dette fatter jeg bare ikke... Men tar gjerne imot tips!!!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 jeg snylter ikke på staten, bare for å si det før noen beskylder meg for det! Jeg begynte å studere, så får 7200 ekstra i mnd, pluss at jeg har mindre faste utgifter. Derfor:)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Det er bare slik noen er eller blir, det hjelper ikke meg om jeg har 10 000 i mnd eller 100 000 i mnd, de forsvinner like fort å det har det gjort siden jeg begynte å tjene penger, men går jo ikke i minus noen gang så det er jo trøst i seg selv da.. Men ettersom du selv virker å innse at du har et shoppeproblem, hva med å selge 3 av de 5 vognene å selge klærne hennes, hun vokser vel rimelig fort ut av de? Ta litt tiltak selv Selg det ene servise etc.. Da kan du tjene tilbake noe av pengene å bruke dem på ny... "litt" bedre ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 Opprett en automatisk spareavtale med banken på noen tusen hver måned, RETT ETTER at du får alt på kontoen. Vips, er penge "borte", og du slipper å sløse slik. Selv sparer jeg under permisjonen 80% lønn, i tilfelle jeg rett og slett ikke får bhg plass, og må gå hjemme et eller flere år. Da kan det være godt å ha litt å gå på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå