Gå til innhold

Jeg er menneskofil, er ikke du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så mye diskusjon om legninger i dag, så mååå bare komme med en liten brannfakkel. Sikkert mange som setter fiskekaka i halsen her, men her el altså min påstand:

Vi (som i mennesker) er menneskofile (i mangel på et passende ord), dvs at vi faller for og elsker andre mennesker, uavhengig av kjønn, legning, alder, utseende, pondus eller røykånde. Hva som avgjør om den vi faller for er gutt eller jente er tilfeldig, for noen blir det flest gutter, for andre blir det flest jenter. Og dette avhenger av seksuelle preferanser, hva den enkelte tenner på, om det er hårete brystkasser eller fyldige lår. Men altså, innerst inne tror jeg at vi forelsker oss i, faller for, lar oss tiltrekke av andre ting enn penis og vagina. Det er jo (i de fleste forhold, heldigvis) mer enn bare utseendet som spiller inn. Og Per kan være et like godt og vakkert menneske på innsiden som Kari, vi bare tillater oss ikke å falle fordi innpakninga er feil i forhold til vår personlige preferanse.

Men om du går i deg selv, har du ikke en venninne, en kompis, en lærer eller butikkdame som faktisk kunne vært "den rette" om det ikke var for puppene eller pikken? ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke. jeg har store problemer med og falle for folk generelt sett. men jeg kan godt si at en kvinne er penere og se på en en mann, generelt sett. til nå har jeg bare aldri tent på en kvinne eller likt en kvinne sånn.

hm.. men jeg har tengt det du sier mange mange ganger. hvor mye legger vi sprerre på oss selv?

ikke vet jeg.

Skrevet

Mannen min er lesbe.

Skrevet

Ja si det. Jeg tror ikke det er så enkelt som at vi har èn legning, og den alene. Tror mye endrer seg gjenom livet, og mye avhenger av ting rundt oss.

Men som et eksempel. Tone møter Ivar på nett. De flørter og prater, sender mail og msn. De har mye til felles, liker hunder begge to og ønsker seg campingvogn. Begge leser krim, og favorittfilmen er Die Hard osv, osv, klassisk kjærlighetshistorie. Tone faller selvsagt pladask etter noen mnd. Men Ivar heter egentlig Anette. Hvem er Tone forelsket i? Mannen Ivar, eller kvinnen Anette? Jeg tror hun er forelsket i mennesket bak de begge.

Skrevet

Jeg kunne like gjerne levd med en kvinne, seksuellt sett så hadde det ikke spilt noen rolle. Nå ville tilfeldighetene det slik at jeg ble "kjær" i en mann da, jeg er ikke en hetgerofil person, men vil aldri føle behovet for å ha "samkvem" med en kvinne så lenge jeg er i et forhold og elsker partneren. Det hadde vært ren utroskap i så fall...og derfor ikke en handling jeg kunne utført.

Jeg tiltrekkes fysisk lettere av kvinner og synes kvinner er vakrere enn menn....alltid syntes det.

Skrevet

Hadde jeg fått vite at Anette på nett virkelig var en Ivar, hadde det vært kroken på døra og au revoir.

Jeg ser for meg en linjal. Der kan man plassere seg sev i henhold til ytterpunktene. For mitt vedkomne brenner tampen farlig nært ytterpunktet i 'kvinnesiden'. Hele linjalen er representert og så er det opp til hver enkel å finne sin 'plass'.

Skrevet

Ja presis, det skjønner jeg.

Det går jo kun på utseendet da. For trust me, det finnes mange pene damer og menn der ute som vi fint kunne klina med som du sier, men som vi aldri ville delt regninger eller oppvask med. Av den enkle grunn at det er innsida som til slutt teller.

Og at man ikke "tillater seg" å tenke slik har vel med oppvekst, miljø, forventinger å gjøre, mer enn hva man er født til. Når det er sagt, selvsagt er det en mening i at de fleste tiltrekkes av det motsatte kjønn, ene og alene for å kunne reprodusere oss. Men det er ikke til å stikke under en stol at homofili også finnes i dyreriket. Og de har ikke lært at det er "kult", de bare koser seg. Det samme med urmennesket, de hadde ikke de samme normer som vi lever etter, til tross for dette hadde de også homofile eventyr OG de klarte å formere seg. Så om vi var oppvokst på en isolert øy der ingen satte spørsmålstegn med hvem vi falt for tror jeg mange hadde levd litt annerledes enn vi gjør her og nu.

Skrevet

Ja, jeg tror alle kan bli tiltrukket av det samme kjønn, men vi er som regel enten mest hetero eller mest homo. Og så er noen veeeldig hetero, andre veeeldig homo, mens andre igjen er e lett blanding. Dyr er også homofile så det er helt naturlig.

Skrevet

Jeg forstår poenget ditt lisse, men jeg har aldri greid å tenne på alle de herlige kvalifikasjonene hos en kvinne som hos en mann. For meg er det selve han-et jeg forelsker meg i og TENNER på. Det kan godt hende at det går mange kvinner der ute som er perfekt på alle måter, men jeg tenner ikke på dem. Det er vel litt av poenget med å ha en partner, er det ikke? Ellers blir det bare vennskap for min del. Selve sexen er en del av forholdet, og uteblir det så er det for meg vennskap og ingenting annet.

Til det andre eksemplet ditt der anette egentlig var en mann:

For det første så forelsker jeg meg ikke over nett. For det andre hadde det vist seg at anette egentlig var en mann hadde jeg ALDRI rørt personen.

Til slutt vil jeg si at om en person hadde alle de herlige kvalifikasjonene så hadde jeg ikke forelsket meg alikevel, for det er selve mandigheten jeg tenner på.

Skrevet

Jeg for min del har kun hetrofile fibre i kroppen.

Jeg har aldri noen sinne(uansett hvor langt "inn i meg selv" jeg går) truffet en kvinne jeg har følt meg det aller minste tiltrukket av på noe som helst vis. Jeg har ikke engang møt noen kvinne som jeg kunne tenkt meg å bo sammen med som venninne. Faktisk foretrekker jeg til og med menn som venner framfor kvinner. Jeg har tildels vanskelig for å finne ting å prate med kvinner om på annet enn det upersonlige/overfladiske planet (som f.eks på nettet). Med menn flyter derimot praten og alltid lett om alt mellom himmel og jord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...