Gjest Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Baby 7 uker vil sjelden rape. Jeg holder han i ulike "rapestillinger", stryker og klapper på ryggen, men sjelden det kommer noe. Noen ganger kommer det litt gulp etter ca. 30 min. Gjør dette opp for rapen som ikke kom? Noen som har tips for å få han til å rape? Vil det bli lettere å få til rap etterhvert? Hvor lenge holder du opp din for å få til rap? gulp? Han har av og til plager med luft i magen så dette er viktig å få svar på (ikke svar om du bare tror, trenger litt fakta her).
nungo Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Det er ikek alle babyer som raper eller gulper. Eldstemann hos oss som er 4 år i dag rapet aldri som baby - ikke gulpet hun heller. Minstejenta raper i balnnt - har også litt vanskelig ved det, men holder hende rett opp slik at hun får strukket ut kroppen - ca. 5-10 minutt de første måneder, men nå kommer det stort sett med en gang (5 måneder). Ellers hjalp det om jeg la hende på magen litt f.eks. over kneene og deretter tok henne opp i rett stilling. Jeg har også hatt suksess med å holde mine hende under hendes armene og "henge" hende fritt i luften noen sekunder - kanskje et halvt minutt; den stilling likte hun godt som helt nyfødt og virket som det hjalp på luftsmerter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå