Himmel og hav Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Dette: grilla eple Del epler (syrlige,knall grønne er best) i to og ta ut kjernehuset. Skjær hver halvdel i tynne skiver og legg dem på folie som du har smurt med smør (gjerne meierismør). Du skal lage en pakke pr snute. Det er gjerne nok med et halvt eple pr person, men jeg lager alltid noen ekstra pakker. Oppå eplene drysser du kanel, godt med sukker, og vaniljesukker hvis du har den ekte varianten ( ikke freia - det har ikke noe med vanilje å gjøre). Pakk inn tett og godt. Pakkne slenger du på grillen, og lar dem grille i 5-10 min, snu en gang. Server med god vaniljeis til.
mams-til-tre Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 http://dinmat.fvn.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Dessert/Frukt-og-bær/Grilldessert-Jordbær,-banan-og-ananas-i-folie KJEMPEGODT
celodi Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 is med kjekse jordbær med fløte Fruktsalat med is eller vaniljesaus Lettvindt da=)
olebrum78 Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2008 Hvor kjøper en annet vaniljesukker, trodde det freia sitt var ok jeg.. me vil prøve det du sier!
Himmel og hav Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 de har i noen butikker, men det enkleste er å lage selv. Kjøp en pakke med vaniljestenger og legg dem i et syltetøyglass. Fyll opp med sukker og la det stå i en ukes tid. Så kjører du sukker og vanilje i hurtigmikseren ( hvis du ikke har det, lar du bare vaniljestengene bli i sukkeret, og bruker det som det er) og sikter det. Eplene blir knallgode uten vaniljesukker ogsa, men vær raus med sukkeret og smøret!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå