Gå til innhold

Jeg blir GAL!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg poster innlegget her jeg.. Må bare få det ut og fant ingen andre plasser..

Jeg blir gaaaaal av mannen min. Vi venter barn om 3mnd. Jeg har ett relativt lett svangerskap, ikke noen store plager annet enn kvalmen som er borte nå. Og litt tung i ryggen

Men, gubben rydder ikke, eller vasker ikke.. Jeg blir så lei meg. Han gidder ikke gjøre en dritt. Og jeg har mest lyst og flytte fra hele fyren og la han bo alene en god stund. Er det ego? siden vi venter barn?

Han forandrer jo seg aldri. Vi har kranglet om dette i hele forholdet, han lover forandring. men er fortsatt lat. VI jobber begge 2, og jeg studerer i tillegg. Men allikavel så gjør han ikke en dritt i huset. Jeg mp klippe plen, male, fikse ting, jeg måtte pusse opp barnerommet. Jeg må vaske opp, (vi har ikke oppvaskmaskin, null plass. skal egentlig pusse opp kjøkkenet, men det har vi lagt på hylla) Han er ofte hjemme alene på kveldene da jeg jobber kveld noen ganger, allikavel kan han ikke rydde eller vaske. Jeg krever ikke mye. Jeg vil bare ha Liiiiiiiitt hjelp, og litt avlastning.

Han vasker aldri opp, eller rydder sine egne ting, tallerker, mat osv. han lager aldri mat. er ikke jeg hjemme blir det som oftest ferdig mat. Han vasker ikke eget tøy. Han tar ikke engang søpla, selv om han kjører forbi søppelkassene på vei til jobb. Jeg må gå opp til de selv.

Jeg er lei!!! jeg ha prøvd og snakke med han, men det hjelper ikke. Jeg har unnlat og ta hans sitt rot osv, men det hjelper ikke. jeg har hylt, skreket, oversett det.

Men nå gir jeg opp!!! Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vil flytte ut, og la han bo alene. Vil være sammen med han, men vil jo ikke ha det sånn.. Er det ego og flytte fra han en stund? Og bør jeg gjøre dette før eller etter barnet er født?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du er lei. Han må jo tro at han bor hjemme hos mor enda han!?

Hva med å sette deg ned med han og si akkurat hvordan du har det og hva du tenker om å flytte.

Noe dere kan gjøre er å lage en liste, vet om flere som har det. På listen skriver dere alt som skal gjøres hver dag og hvem som skal gjøre det.

Mandag: støvsuge gangen - kone

gå ut med søpla - mann

lage middag - kone

ta oppvasken - mann

Skrevet

Ta deg en "ferie" hos din mor eller noen venner, så la han styre på med alt du gjør. Det er så lett for han å glemme hvor mye du faktisk gjør av husarbeid, for selvom du skriker og hyler så blir det jo gjort av deg til syvende sist..

Og dersom det ikke ser ut når du kommer tilbake, så reis igjen.. Helt til han lærer å klare seg selv..

Skrevet

Enig med henner over meg her, eller så får du rett og slett slutte å rydde etter han.

Vask kun dine egne klær, vask kun oppvasken etter deg osv.....er veldig slitsom for du må jo da bo i hans rot.

Jeg selv hadde nok bare sluttet å gjøre noe som helst jeg, ha den samme holdningen som han og la gresset gro.

Det er det som er feilen med oss kvinner, om ikke tingene blir gjort på sekundet så gjør vi det selv bare for å få det gjort.

Slutt å kjem han bort, du er da ikke hans mor!

Han høres ikke så gammel ut, får man spøre om alderen hans??

Skrevet

SLUTT å vaske hans tøy, vask kun ditt eget, så får vi se om hvor han står når han ikke har flere klær igjen.

Ikke ta tallerknen hans, eller aent rot som er hans..rydd og vask kun ditt eget....

Søpla kan du hjelpe han med; Du bærer søppelposene ut i bilen hans, han kaster de når han kjører forbi søppeldunkene;) glemmer han d, så vil bilen hans stinke, og han husker d til neste gang!!

Skrevet

Jeg har prøvd og la vær og vaske hans ting, men får prøve igjen. Og skal selvsagt snakke med han. Noe må gjøres.

Men likte ideen med og legge søppelposene i bilen hans.. Haha.. :D

Får ha det i bakhodet når jeg har snakka med han igjen..

Skrevet

dump han og gå videre

Skrevet

Hva med og lage en liste på ting som må gjøres og tid det må gjøres.. Det gjorde vi her, og det funket..

Man må bare prøve alt.. syns det er ganske så dårlig gjort at han ikke vil hjelpe deg litt engang når du er gravid.. :o

Skrevet

Man kan bli ganske irrasjonell når man går gravid pga hormoner. Ikke sikkert du ville tenkt på samme måten hvis du ikke var gravid. Sett opp arbeidslister, og krev at han tar sin del. Tror dette med arbeidsfordeling er problemer i de aller fleste hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...