Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart 12 uker på vei, og var til en tidlig ultralyd i dag på grunn av små-blødninger. Heldigvis var alt vel med den lille, hjertet slo, og den hikket der inne ;)

Men hun sa at det kanskje kunne se ut som om det var en knute på livmora, fordi den var litt merkelig i fasongen liksom. Så derfor lurte hun på om jeg hadde hørt noe ang dette før, og det har jeg ikke. Er vel ca et år siden jeg var hos gynekolog og da var alt greit, og ingen som bemerket noe når jeg gikk gravid for 3,5 og 7 år siden. Noen som vet hva en evt knute på livmora innebærer, og om dette har noen som helst betydning i forhold til graviditet og fødsel? Jeg kom ikke på å spørre mer selv i dag ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hun mente var en muskelknute. Stort sett skaper det ikke problemer, men det er vanlig at en får noen ekstra UL i sv.skapet da slik at de kan se om muskelmnuten vokser. Det ble oppdaget to ganske store muskelknuter på min livmor ved siste sv.skap, men de vokste ikke mere og det ble ingen problemer videre i sv.skapet. Men nå i ettertid har jeg mere mensplager som nok kan ha med knutene å gjøre, så jeg skal på utredning pga det nå.

Skrevet

Takk for svar :) Denne muskelknuten var på en måte på oversiden så det ut som. Såg liksom ut som om livmora delte seg litt som et hjerte på midten på en måte. Såg ikke så stort ut. Hun nevnte ikke flere ultralyder eller undersøkelser pga dette, men det haster kanskje ikke før enn til ordinær ultralyd i uke 18? De ser vel mer da kanskje, og kan vurdere om det er behov for tettere oppfølging?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...