Gå til innhold

Endleig tilbake og spm ang tidlig ul:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.

Prøver meg her igjen. Sist ble det bare 4 dager innom før jeg mistet spiren. Nå har jeg kommet lenger på vei og håper den sitter denne gangen.

Jeg har veldig lyst til å ta entidlig ul for å få bekrafta at hjertet faktisk slår før jeg forteller det til andre. Hvor tidlig kan jeg ta denne? Noen som vet hva det koster privat? Når man tar UL så tidlig,er det innvendig da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. så kjipt det er når det ikke lykkes.. Verste mareritt..

Kan svare deg på litt, men ikke alt..

Gyn. min sier man må være 6 uker før han kan se hjertet slå, og da er det innvendig UL.

Jeg er så "heldig" at jeg går til han jevnlig pga min tilstand(pco) og siden jeg er gravid betaler jeg ingenting for kontroller og UL. (bare om jeg ønsker bilde utenom den ordinære UL)

Du kan jo få en henvisning fra legen din siden du har mistet før. Fortell om din bekymring du så kan det jo være det går..

Lykke til i allefall. Si i fra hvordan det går..

Masse lykke til...

Skrevet

Hei!

Gratulerer som gravid! :)

Jeg hadde en MA sist, og ville av samme grunn som deg også på tidlig UL. Kontaktet derfor fastlegen min, og hun sendte henvisning til sykehuset (hvor de utfører innvendig UL). Er nokså vanlig tror jeg, at folk som har opplevd SA/MA tidligere, ønsker tidlig UL. Når det er så tidlig i svangerskapet, er det innvendig UL ja.

Jeg fikk da innkallelse fra sykehuset etter et par uker, og var til innvendig UL når jeg var 6+4. Såg da et lite bankende hjerte (dvs. så det var noe som banka, inni en sort fostersekk) :), og alt så normalt ut. :)

Så kontakt fastlegen din, du. Alt dette er gratis, siden du er gravid. Tror ikke det er noe vits å gå til privat og betale for det, når du får det dekket av det offentlige :)

Lykke til! :)

Skrevet

Takk for svar jenter :)

Da ringerjeg fastlegen min på fredag og spør om jegkan få tidlig ul. I følge babyverden sin kalkulator skal hjertet begynne å slå i morgen. Og i ene bokajeg leste sto det at det er 90% sjande for at det går bra hvis hjertet begynner å slå. Har tenkt til å fortelle kommende besteforeldre snart og da vil jeg vite at det er liv først :)

Har noen spørsmål til jeg.

Er det andre som har fått vondt i ryggen allerede? Jeg har kjent litt de siste to dagene når jeg har stått mye. Jeg pleier å stå mye på jobben og ikke merket noe tidligere.

Jeg har også en jobb med en del tunge løft. Hadde spesielt mye den dagen jeg mistet sist. Jeg er derfor redd for at det kan han utløst SAen, uten at vi noen gang får svar på det. Nå har jeg hatt pause fra løftingen i 3 uke, men fra neste uke av er det tilbake til det gamle. De få gangene jeg har løftet noe tungt nå har jeg kjent en strekk i magen. Er det farlig å løfte tungt? (ca 10 kg) Eller bør jeg høre med legen om sykemelding? (den jobben jeg får uten løfting har jeg ikke så lyst på,har gått greit i 3 uker nå, men er ikke intressert i det ut året)

Skrevet

Jeg hadde litt vondt i bekkenet for en uke siden, men ikke kjent noe mer siden (det begynner visst å strekke seg i bekkenet helt fra begynnelsen pga hormonene).

Tror jeg ville tatt opp det med løftene også med fastlegen, jeg.. Har hørt at man skal være forsiktig med å løfte tungt, og iom. du opplevde det du gjorde sist, vil man jo helst være ektra forsiktig. Så mulig fastlegen din sykmelder deg, om ikke arbeidsgiver evt. kan gi deg andre oppgaver da..

Skrevet

Gratulerer så mye med graviditeten, lykke til i svangerskapet :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...